BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ingyen wifiért a reklámot is elviselné a magyar netező

A magyarok több mint fele fogadna reklámokat is készülékén a jó minőségű, ingyenes wifi-szolgáltatásért cserébe, derül ki a PushAir felméréséből.

Az okos kommunikációs eszközöket használó magyarok több mint fele hajlandó lenne szemet hunyni a reklámok felett az ingyenes wifiért cserébe – derül ki a PushAir legfrissebb kutatásából.

A felhasználók jellemzően a bejelentkező képernyőn hajlandóak a reklámfogyasztásra, de ha 15-30 percenként kellene megnézniük egy-egy üzenetet, akkor sem mondanának le az ingyenes internetelérésről.

A megkérdezettek döntő többsége böngészésre és a közösségi média-felületeken történő szörfözésre használná a lehetőséget, leginkább a közterületeken és a közintézményekben.

A reklámüzenetekért cserébe ingyenes wifi elérést biztosító magyar startup, a PushAir, saját felmérése alapján a hazai okoskütyü-használók 58 százaléka hajlandó lenne a minőségi, szélessávú ingyenes wifiért cserébe reklámokat fogadni eszközén, míg ezt a lehetőséget 100 válaszadó közül csak 42 utasította el kategorikusan.

Forrás: Európai Bizottság

A megkérdezettek 29 százaléka a bejelentkező képernyőn találkozna legszívesebben a reklámokkal, százból hét ember akár negyedóránként is elviselne egy-egy rövid üzenetet a szolgáltatásért cserébe, míg 19 százalékuk számára a 30 percenkénti megszólítás tűnik elfogadható „árnak” a szélessávú, vezeték nélküli internetelérését cserébe.

„Magyarországon – főleg a fiatalabb generációk körében – ma már szinte teljesnek mondható az okos mobilkommunikációs eszközök penetrációja. Okosmobillal a válaszadóink mindegyike rendelkezik, de döntő többségüknek laptopja vagy tabletje is van. Ez a trend, illetve az, hogy ma már az internet a mindennapok elengedhetetlen velejárója lett, magával hozta a minőségi wifi-szolgáltatások iránti igényt is. A szélessávú drótnélküli internetelérésért pedig úgy tűnik egyre kisebb ár a felhasználók részéről megnézni egy-egy reklámüzenetet” – emelte ki Zsadányi István, a PushAir magyar startup ügyvezetője.

Az e-mailezés, a közösségi média, és a szörfözés a legfontosabb

A megkérdezettek többsége a mobilkommunikációs eszközön végzett három leginkább jellemző tevékenységként a közösségi média-felületeken történő barangolást (64 százalék), a böngészést (62 százalék) és az e-mailes levelezést (52 százalék) jelölte meg. A legjellemzőbb tevékenységek köréből alig maradt le a térképek és menetrendek ellenőrzése (49 százalék), valamint a híroldalak olvasása (30 százalék).

Forrás: AFP

Ezek mind olyan online tevékenységek és szolgáltatások, amelyek ma már a társadalmi beágyazottságuk alapján a mindennapi élet megkerülhetetlen velejárói sok ember számára

– mutatott rá Zsadányi István.

Az ügyvezető szerint nem véletlen, hogy ezeket lehetőség szerint inkább valamilyen wifis megoldáson keresztül és nem a mobilinternet-csomag kontójára végzik legszívesebben a felhasználók.

Arra kérdésre, hogy mely három helyen szeretnének leginkább ingyenes wifihez jutni, a felhasználók többsége, egészen pontosan száz emberből 73,

a tömegközlekedési eszközöket és a várókat jelölte meg.

Hajszállal maradtak le az első helyről a klasszikus közintézmények – orvosi rendelők, hivatalok – ahol a válaszadók 72 százaléka szeretne ilyen szolgáltatást, míg a harmadik legnépszerűbb helyszínként a közterületeket és utcabútorokat jelölte meg a megkérdezettek 60 százaléka. A képzeletbeli dobogóról a vendéglátó szektor szereplői (40 százalék) és a vállalati ügyfélszolgálatok (38 százalék) maradtak le.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.