BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok harmada komolyan veszi a majálist

A magyarok csaknem harmada szokott részt venni a majális forgatagában, a fiatalokat a szórakoztató programok, a szenior korosztályt főleg a sör és a virsli csalogatja – derült ki a Kutatópont Kft. legfrissebb felmérési eredményeiből.

A kutatás eredményei szerint az ipari forradalomig visszanyúló hagyományú május 1. hallatán a magyar lakosság 86 százaléka a munka ünnepére asszociál, 4 százaléknak a majális és a felvonulás emlékképe rajzolódik ki.

A 18 évnél idősebbek 32 százaléka kerül a virsli, a sör és a vurstli bűvkörébe, 68 százalékuk távol marad a majálistól – idézték Rabcsánszki Laurát, a Kutatópont Kft. projektigazgatóját a közleményben. A vigadalom legnagyobb arányban a 30-39 éveseket tudja megszólítani: 48 százalékuk aktív résztvevője a majális programnak.

Főként a családdal vesznek részt a majálison

A márciusi, kétezer embert érintő kutatásból kiderült az is, hogy az eseményre nyitottak 59 százaléka a családjával, 40 százaléka a barátaival, 30 százaléka a párjával látogat el a majális programjaira. Az esemény a férfiak és a 18-29 évesek körében kevésbé ölt családias jelleget, a férfiak 46 százaléka, a 18-29 év közöttiek 63 százaléka a barátaival szórakozik.

A felnőttek 26 százaléka a kirakodóvásár, 25 százaléka a koncertek és az előadások miatt látogat el a majális programjaira, 18 százalékuk a sör és a virsli okán, 10 százalékukat pedig az utcabálhangulat csábítja – írták.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.