A tanulmány megmutatta, hogy tényleg működnek ezek a módszerek, ha meg akarjuk akadályozni, hogy az emberek zsíros és cukros csomagolt ételeket válasszanak
- hangsúlyozta Stefan Bode, a Melbourne-i Egyetem kutatója. Hozzátette: „kutatásunk megvilágította azokat az agyi mechanizmusokat, amelyek alapul szolgálnak ahhoz, hogy a figyelmeztetések hatásosak legyenek az ételválasztásban”.
A kutatásban éhes résztvevőknek 50 különböző rágcsálnivaló – chipsek, csokiszeletek, kekszek, magvak, zöldségek és gyümölcsök – színes képét mutatták. Ezután arra kérték őket, értékeljék egy skálán, mennyire szívesen fogyasztanák el az adott ételt a vizsgálat végén.
Egy beteg szívet vagy holttestet bemutató képpel kombinált negatív szöveg
kétszer olyan hatásos volt az emberek döntésének megváltoztatásában, mint azok az üzenetek, ahol csak negatív tartalmú szöveggel, vagy ahol a képekkel és pozitív tartalmú szöveggel találkoztak a résztvevők
- írták a kutatók a NeuroImage: Clinical and Appetite című tudományos lapban megjelent tanulmányukban.
A kutatás segített azonosítani azt, hogy az üzenetek közül melyek a leghatásosabbak az egészséges ételválasztás ösztönzésében – mondta el Helen Dixon, a tanulmány társszerzője. Dixon felszólította az ausztrál hatóságokat, hogy tökéletesítsék és tegyék kötelezővé az ételek egészségességére 2014-ben bevezetett értékelő rendszert, hogy jobb döntésekre bátorítsák a fogyasztókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.