BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak az elrettentő képek hatásosak, különben vég nélkül esszük a chipset

Az elrettentő képek jóval hatásosabbak, mint a figyelmeztetések, amelyek az egészségtelen táplálkozás, például a gyorséttermi ételek fogyasztásának veszélyeire hívják fel a figyelmet - derült ki egy ausztrál kutatásból.

A tanulmány megmutatta, hogy tényleg működnek ezek a módszerek, ha meg akarjuk akadályozni, hogy az emberek zsíros és cukros csomagolt ételeket válasszanak

- hangsúlyozta Stefan Bode, a Melbourne-i Egyetem kutatója. Hozzátette: „kutatásunk megvilágította azokat az agyi mechanizmusokat, amelyek alapul szolgálnak ahhoz, hogy a figyelmeztetések hatásosak legyenek az ételválasztásban”.

A kutatásban éhes résztvevőknek 50 különböző rágcsálnivaló – chipsek, csokiszeletek, kekszek, magvak, zöldségek és gyümölcsök – színes képét mutatták. Ezután arra kérték őket, értékeljék egy skálán, mennyire szívesen fogyasztanák el az adott ételt a vizsgálat végén.

Fotó: AFP

Egy beteg szívet vagy holttestet bemutató képpel kombinált negatív szöveg

kétszer olyan hatásos volt az emberek döntésének megváltoztatásában, mint azok az üzenetek, ahol csak negatív tartalmú szöveggel, vagy ahol a képekkel és pozitív tartalmú szöveggel találkoztak a résztvevők

- írták a kutatók a NeuroImage: Clinical and Appetite című tudományos lapban megjelent tanulmányukban.

A kutatás segített azonosítani azt, hogy az üzenetek közül melyek a leghatásosabbak az egészséges ételválasztás ösztönzésében – mondta el Helen Dixon, a tanulmány társszerzője. Dixon felszólította az ausztrál hatóságokat, hogy tökéletesítsék és tegyék kötelezővé az ételek egészségességére 2014-ben bevezetett értékelő rendszert, hogy jobb döntésekre bátorítsák a fogyasztókat.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.