A Mol Budapesten a BKK-val közösen indította el a Mol Bubi közbringarendszert 2014-ben, és jelenleg 1506 bringát használhatnak a felhasználók és mindezt 125 dokkoló állomásról vehetik fel Budapest szerte.
Az elmúlt három és fél évben több mint kétmillió ember négymillió kilométert tett meg az almazöld Mol Bubi biciklikkel.
Az így megszerzett tapasztalatok alapján hamarosan Pozsonyban is elindul a szolgáltatás, amelyet a Mol-csoport szlovákiai leányvállalata, a Slovnaft működtet majd – derül ki a cégcsoport közleményéből.
„Pozsony városa egy jól működő, modern és vonzó közösségi kerékpármegosztó rendszerrel gyarapodik, hiszen a rendszer előnyeit már számos európai városban megtapasztalhattuk.
Nagy öröm számomra, hogy a mi városunk is csatlakozik ahhoz a több mint 30 európai nagyvároshoz, ahol a rendszer már sikeresen működik.
Ez lesz a legnagyobb okoskerékpár-rendszer Szlovákiában” – idézik Ivo Nesrovnalt, Pozsony polgármesterét.
A Slovnaft és a szlovák főváros 10 okos és 80 hagyományos gyűjtőállomást épít Pozsony négy legnépesebb kerületében. Az állomáshelyeket úgy választották ki, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a felhasználók hozzáférését a kerékpárutakhoz és a tömegközlekedési rendszerhez. A dokkolóállomások körülbelül 300 és 500 méterre helyezkednek el egymástól. A rendszer tesztidőszaka a nyári szünet előtt kezdődik, vagyis 2018 második negyedévének végére vehetik igénybe a felhasználók – közölték.
A pozsonyi közbringarendszer – hasonlóan a budapesti Mol Bubihoz – részben európai uniós támogatásból valósult meg. A beépített számítógép mellett minden kerékpár tartalmaz egy GPS-eszközt, amelynek köszönhetően a kerékpár folyamatosan figyelemmel kísérhető.
A Slovnaft BAjk a Slovnaft első olyan szolgáltatása, amely túlmutat a hagyományos üzleti tevékenységein. A projekten belüli partnerségen keresztül teljesítjük cégünk stratégiáját, melynek célja, hogy ügyfeleink számára más jellegű és innovatív szolgáltatásokat is kínáljon
– magyarázta Gabriel Szabó, a Slovnaft a.s. ügyvezetője.
A közlemény szerint a kerékpármegosztási rendszer négy alapvető előnnyel is bír:
Mindkét autómegosztó szolgáltató kedvező fogadtatásról beszél, de a kettejük közötti verseny még csak az elején tart. A GreenGo és a Mol kezdetben arról tárgyalt, hogy együtt lépnek az autómegosztó piacra, de ezek a megbeszélések – az előbbi cég állítása szerint – nem vezettek eredményre, a GreenGo után néhány hete pedig megjelent a Mol Limo is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.