Több mint 10 százalékkal nőtt a világ leggazdagabbjainak vagyona 2017-ben – egyebek között ezt mutatta ki friss jelentésében a francia Capgemini üzleti tanácsadó óriás.
A kutatás szerint ez azt jelenti, hogy a szuper pénzes réteg már 60 billiárd eurón ül, miközben a Föld teljes pénzügyi vagyona a 150 billiárd eurót sem éri el.
Ezt a réteget a Capgemini úgy definiálja, hogy az tartozik ide, aki legalább egymillió eurós vagyonnal büszkélkedhet.
Nemcsak a privát bankszámla ér, hanem beleszámolják azokat a tulajdonosokat is, akiknek az üzleti érdekeltségei elérik ezt a küszöböt.
A felmérés szerint ma 18 millió ember mondhatja el magáról a világon, hogy eurómilliomos.
Csak emlékeztetésképpen: a bolygó népessége 7,6 milliárd környékén mozog. Ha pedig már az ijesztő viszonyításoknál járunk – s ha hihetünk a becsléseknek –, akkor az előbbi szűk réteg rendelkezik az összes pénzbeli vagyon 40 százaléka felett. Csak az előző évben hatbilliárd euróval lettek tehetősebbek, az előrejelzések szerint pedig a tempó nem fog lassulni, és 2025-re további 26 billió euróval lehetnek vastagabbak.
Az eurómilliomosok kétharmada öt ország között oszlik el, az Egyesült Államokban élnek a legtöbben, csaknem 5,3 millióan.
Az USA-t sorrendben Japán, Németország, Kína és Franciaország követi.
A legélesebb a verseny a németek és a kínaiak (1,37 millió és 1,26 millió) között a gazdagok számában. A Capgemini pénzügyi üzletágának vezetője, Klaus-Georg Meyer a Die Welt német lapnak úgy nyilatkozott, hogy a két állam legkésőbb két éven belül helyet cserél a listán, még akkor is, ha egyébként Németországban csak tavaly 85 ezerrel bővült az egymillió eurósok klubja. Az ázsiai pénzemberek nem csak Kínában szaporodnak, a térség ezen a téren 12,1 százalékos növekedést tudott felmutatni tavaly. A legnagyobbat India ugrotta – 20 százalék –, de az ottani 1,3 milliárdos lakossághoz viszonyítva a 263 ezer milliomos még mindig elenyésző arányú.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.