Ha az elsősorban online forgalmazásra készült film győz, véget ér az arról szóló hollywoodi vita, hogy mi a mozi. A nagy multiplexláncok, amelyek megtagadták a Roma bemutatását, mert a Netflix csak háromhetes exkluzív játékidőt ajánlott számukra a normális három hónap helyett, biztosan megérzik majd a netflixes Oscar hatását – vélik szakértők.
Ami a Roma mozis forgalmazását illeti, a Netflix annyit közölt, hogy tavaly november 24-től, mintegy 250 filmszínházban vetítették a filmet az Egyesült Államokban, de azt nem árulta el, hogy mekkora jegybevétele volt ebből.
A Roma győzelme az olyan nagy hollywoodi stúdiókat is érzékenyen érintené, mint a Universal és a Warner Bros. Egy filmes Oscar megkönnyítené a Netflix számára, hogy például a sztárokért vagy rendezőkért versenyezzen a hagyományos filmstúdiókkal.
A Netflixnek tavalyi dokumentumfilmes Oscarja után egy játékfilmes Oscar-díj az olyan, mostanában versenybe szálló streamingszolgáltatókkal szemben is előnyt jelentene, mint a Disney, a WarnerMedia és az Apple.
A Netflix tehát igyekszik minden követ megmozgatni, hogy fekete-fehér, spanyol nyelvű, mexikói filmje, a Roma vigye el a trófeát az Oscar-gálán.
Ennek érdekben
alkalmazták az egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb Oscar-kampányfőnököt, az 55 éves Lisa Tabackot, aki a kilencvenes években a Miramaxnál Harvey Weinstein mellett szerzett tapasztalatot, majd olyan filmeket segített Oscarhoz, mint A király beszéde, a The Artist – A némafilmes és a Spotlight – Egy nyomozás részletei.
Ted Santos, a Netflix tartalomigazgatója júliusban nevezte ki Tabackot a cég alkotói kapcsolatokkal és díjakkal foglalkozó alelnökének. A Netflix a húzással nemcsak saját díjkampányát erősítette, hanem a versenytársakat is lekörözte azzal, hogy az egyik legjobb kampányfőnököt vonta ki a piacról.
Taback pedig sokak szerint mindeddig példátlan kampányt épített fel a Roma győzelméért, amely egyébként az első idegen nyelvű alkotás lehet, amely megkapja a legjobb filmnek járó Oscart. A 15 millió dollárból, ismeretlen szereplőkkel forgatott film promóciójára a becslések szerint 25-30 millió dollárt költöttek.
Valójában persze a legjobb film Oscarját nem adják ingyen. Az idei mezőny mind a nyolc Oscar-jelöltje hónapok óta kampányol a díjról szavazó filmakadémia-tagok figyelmének felkeltéséért.
A szakértők szerint a Warner Bros. Bradley Cooper Csillag születik című filmjének promóciójára mintegy 20 millió dollárt költött,
a Disney pedig szintén nem garasoskodott a Fekete Párduc kampányával.
A díjszezonban zajló versengés még soha nem volt ilyen kiélezett, úgy tűnik, mintha a küzdelem Hollywood, a filmipar és maga az Oscar jövőjéért folyna – idézte az AwardsDaily-blog íróját, Sasha Stone-t a The New York Times.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.