A pénteki lapszámban megjelent interjúban a politikus azt mondta, hogy az elektronikus jegyrendszer finanszírozásának sikerétől is függ a közlekedési központ sorsa.
Amennyiben nem fog szerződéssel a BKK-hoz kötődni az új jegyrendszer, akkor nagyon nagy eséllyel megszüntetjük a közlekedési központot. A közeljövőben mindenképpen eldől a BKK sorsa
– fogalmazott Tarlós István.
Az elektronikus jegyrendszerről szólva közölte, hogy két különböző szerződés van. A főváros egy támogatási keretszerződést kötött az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal; ez most is él, pénzügyi következményei nincsenek. A másik megállapodást – amelyet többször módosítottak – a BKK kötötte önállóan, kétoldalúan a kivitelezővel. Ezt a szerződést a városvezetés, a közgyűlés nem látta. Ez az, amelyet a közlekedési központ felmondott,
amely miatt valószínűleg évekig polgári perben áll majd a kivitelezővel
– jelentette ki Tarlós István.
A fővárosnak azonban az a legfontosabb, hogy most már biztos: rá tudnak kapcsolódni az integrált állami elektronikus jegyrendszerre – tette hozzá.
Azt is elmondta, hogy a MÁV-val, a Volánnal közös, korszerű elektronikus jegyrendszert alakítanak ki 2020 végéig, amely mind a budapestieknek, mind a vidékieknek előnyös.
A főpolgármester kiemelte, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa sokkal jobban működik, mint azt remélni merte.
Tarlós István a Magyar Nemzetnek arról is beszélt: a budapestiek észrevételei és épeszű mérlegelés, több szempont figyelembevétele alapján hozta meg azt a döntést, hogy idén nem lesz Red Bull Air Race a belvárosi Duna-szakasz felett.
A zajszennyezés és a forgalomkorlátozás egy hónapon át okoz kellemetlenségeket
– jegyezte meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.