A legfrissebb adatok az UNICEF szeptemberben nyilvánosságra hozott nemzetközi jelentéséből olvashatók ki: minden 4. gyereket bántalmaztak már az iskolában – vagy szóval, vagy tettel. Arról viszont, hogy mi áll ezeknek a problémáknak a hátterében, vagy éppen mi lehet a megoldás, nem igazán hallunk – olvasható a SolutionSurfers közleményében.
A kecskeméti Piarista Iskolában néhány tanár kezdett közelebbről ismerkedni az, úgynevezett brief coaching módszertanának egyik alapját jelentő, pozitív visszajelzésre épülő kommunikációval. Göntér Mónika, a SolutionSurfers tréner-coach munkatársa az elsők között volt itthon, aki iskolai keretek közé vitte a coaching technikát.
A brief coachingban a szakembernek magát a problémát nem is feltétlenül kell ismernie ahhoz, hogy segítsen a változás felé vezető úton, és ez talán még könnyebbé teszi a gyerekekkel való hatékony munkát, hiszen
ők nehezebben mondják el, vagy egyáltalán ismerik fel, hogy mi áll szorongásuk, tanulási zavaruk vagy éppen a beilleszkedési gondjaik mögött.
Ez a módszer arra koncentrál, hogy miként lehet az ideális megoldás felé a leghatékonyabb lépésekkel eljutni.
Telek Péter Pál, a kecskeméti Piarista Iskola tagozatvezető tanára szerint a coaching a diákoknak és az oktatóknak is újdonsággal szolgált.
A beszámoló szerint volt olyan gyerek, aki az önkontroll problémáin tudott változtatni, egy korábban coacholt iskolai közösségben pedig mérhetően nőtt a tanulmányi átlag. Azt is írják, hogy a korábbi uniformizált rendszer helyett ma már egyéni megoldásokra van szükség. A brief coaching pozitív szemlélete nem a hiányosságaiban erősíti meg a tanulókat, hanem inkább arra világít rá, hogy ki, miben jó. Így a fókusz áttevődik az egyéni és a közösségi célok elérésére, a diákok egy elfogadóbb és támogatóbb közegben fejlődhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.