BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Divat lett a fenntartható luxus

Táskakollekció és fürdőnadrág az óceánok szemetéből, fenntarthatósági stratégia és ökológiailag tudatos startupba való befektetés – egyre több luxusdivatház indul el a környezettudatos működés irányába.

Nem sokkal azután, hogy a Prada bejelentette, 2020-tól felhagy a szőrmehasználattal a kollekcióiban, az olasz divatcég még egy lépéssel tovább ment a környezettudatosság terén:

a tengerekből felszínre hozott, újrahasznosított műanyagból kreálta az új táskakollekcióját.

A Re-Nylon kollekció hat táskát vonultat fel, női és férfidarabokat egyaránt, amelyek az úgynevezett Econyl műanyagból készültek – ezt az újrahasznosított tengeri hulladékot egyebek mellett a Stella McCartney brand is használja. A Prada úgy döntött, hogy 2021-re minden műszálas termékébe újrahasznosított műanyag kerül majd.

Fotó: MW

A Prada csoport kommunikációs igazgatója, Lorenzo Bertelli azt mondta: reményeik szerint egyéb luxusmárkák is a nyomdokaikba lépnek, és elkötelezik magukat a fenntarthatóság mellett. „Csökkentjük a műanyag mennyiségét, és ez nagy hatással van a fenntarthatóságra. Ez nem csak marketingfogás a részünkről, valóban komolyan gondoljuk ezt a hozzáállást” – mondta.

A teljes kollekció környezetbarát, és jól tükrözi a divatház előremutató gondolkodását, amivel gyakorlatilag újrafogalmazza a brandet – írja a Business of Fashion című lap az olasz divatcégről.

Az innovatív anyagokra fókuszálva a cég a kreatív dizájn határait feszegeti, miközben az etikus termék fogalmának is megfelel

– mondta Miuccia Prada, a cég vezető tervezője.

 

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.