A Ferrari több V12-es kabrióval is kedveskedett rajongóinak az utóbbi két évtizedben, ugyanakkor az 550 Barchetta, a Superamerica, az SA Aperta és az F60 America is erősen korlátozott darabszámú modell volt.
A maranellóiak azonban most nem csak a gyűjtőkre gondolnak:
itt a 812 GTS, amely előtt a pontosan ötven éve bemutatott Daytona Spider volt az utolsó sorozatgyártású V12-es kabrió Ferrari!
A 812 Superfast kupén alapuló újdonság nyitható kemény tetőt kapott, a vetkőzőshow mindössze 14 másodpercig tart, a mutatvány pedig menet közben, akár 45 kilométer per órás tempóig kivitelezhető. Az aerodinamikára nagy hangsúlyt helyeztek, ugyanis a kupénál a leszorítóerő termelésében fontos szerepet játszó, hátsó kerékjárati ívek feletti légbeömlőket a mozgatható tető miatt nem tudták megtartani. Emiatt az egész padlóburkolatot átalakították, és a diffúzort is megváltoztatták, hogy a tapadás ne szenvedjen csorbát. Erre pedig nagy szükség van, ugyanis 800 lóerő és 718 newtonméter zúdul a hátsó kerekekre!
Ezek a számok azért érdekesek, mert nem egy feltöltött motorról van szó, hanem a klasszikus, nagy lökettérfogatú, szívó V12-esről, amelyet az ideális súlyeloszlás érdekében az első tengely mögé, a hétfokozatú duplakuplungos váltót pedig a hátsó tengelyhez építik. A 6496 köbcentis, 8900-as percenkénti fordulatra képes óriásblokknak meg sem kottyan a kereken 16 mázsás modell mozgatása,
a nulláról 100 kilométer per órára gyorsuló sprint 3,0 másodperc alatt megvan,
a végsebességet meg egyszerűen elintézik annyival, hogy 340 kilométer per óra feletti. Bármennyire is combos az újdonság, igyekeztek a lehetőségekhez képest komfortosra hangolni, elvégre a V12-es modellek már korábban elmozdultak Gran Turismó-s irányba.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.