A világ húsz legnépszerűbb múzeumának látogatottsága 108,1 millió látogatóval összességében stabil maradt 2018-ban, sőt, egy keveset még emelkedett is 2017-hez képest, amikor csak 108 millió volt – derül ki a Global Attractions Attendance Report jelentésből.
A lista szerint
az európai múzeumok viszik a pálmát, ugyanis a húsz legkedveltebb intézményből kilenc az öreg kontinensen található, ezzel pedig 48 százalékot tudhatnak magukénak a teljes éves látogatottságból.
Észak-Amerika hat, Ázsia pedig öt helyett szerzett meg.
A Franciaországban, Párizsban található Louvre idén is vezető pozícióba került, 2018-ban 10,2 millió látogatót regisztráltak, s ez jelentősen meghaladja az egy évvel korábbi 8,1 milliót. A második helyezett Kínai Nemzeti Múzeum is növekedést könyvelhetett el, ugyanis 600 ezerrel többen, 8,6 millióan tértek be hozzájuk az előző évhez képest.
Bronzérmes lett a New Yok-i Metropolitan Művészeti Múzeum 7,3 millió látogatóval – ez csak 300 ezerrel több, mint 2017-ben.
A múzeumok látogatottságát továbbra is az ideiglenes kiállítások, a létesítmények látványos fejlesztése vagy bővítése pörgeti. Ezen felül olyan tényezőket is mozgatórugóként használnak, amelyek a látogatói visszajelzésekből érkeznek. Nem is beszélve a közösségi média adta lehetőségekről, az intézmények különböző játékokkal, nyereményekkel próbálják aktivizálni a közönséget.
Az online világ amúgy is nagy katalizátora a látogatottságnak, az emberek lelkesebbek, ha online megvásárolt jegyükkel csak besétálnak a múzeumba, mintsem, hogy esetenként órákat álljanak sorban a jegypénztárnál.
Az online jegyértékesítés legnagyobb nyertesei a Louvre és az amsterdami Van Gogh Museum voltak.
A folyamatos növekedést ráadásul tovább emeli, hogy a bevételeket olyan népszerű eseményekbe forgatják, mint például az utazó kiállítások. A különleges események, a hírességekkel és elismert tervezőkkel, művészekkel való együttműködés pedig mind az egyéni márkaépítés fontos állomásai.
Rekordot döntött az angol fővárosban a Természettudományi Múzeum, 17,8 százalékos növekedéssel 5,2 millióan jártak náluk. A legtöbb bevételt hozó fő attrakció a Hintze Hallban felfüggesztett 25 méteres kék bálna csontváz volt.
Londonban, a Victoria & Albert Múzeumban is megdőlt a korábbi látogatottsági rekord, 2018-ban 178 ezerrel voltak többen. A forgalmat három rendkívül népszerű ideiglenes kiállítás,
növelte meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.