BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezt kérik a bankok az ügyfelektől

Minden bankfióknál más a járványügyi intézkedés, így érdemes átnézni, hol mire kell készülni.

A fokozódó járványveszély árnyékában ma is igyekeznek növelni a digitális ügyintézést a bankfiókokban, de a konzervatívabb ügyfelek számára fokozott egyéni védelem mellett lehetővé teszik, hogy személyesen járjanak el pénzügyeik rendezésében. A mindenütt másutt is érvényes, több bankban kötelezővé tett alapvető intézkedések betartását nehéz számon kérni a pénzintézetek látogatóin – írja a Magyar Nemzet.

A lap úgy folytatja: a kora tavaszi kormányzati óvintézkedések – a veszélyhelyzet kihirdetése és az általános otthonmaradás – nyomán egyértelművé vált, hogy

a legtöbb esetben a személyes ügyintézés minimalizálásával vagy a kevésbé forgalmas egységek bezárásával megvalósítható a biztonságos működés a szolgáltatóknál is.

Rövid idő alatt megugrott a netbankos, telebankos, mobilbankos ügyintézések száma, legfeljebb a készpénzkiadó automatákat (ATM-eket) érte eleinte a szokásosnál nagyobb roham.

A Magyar Nemzet közli, hogy

az első számú védekezést ma is a digitális ügyintézés jelentheti a pénzügyek intézése során, amely nemcsak biztonságos, hanem olcsóbb és gyorsabb eljárás a személyes megjelenésnél.

Ehhez folyamatosak az internetes, mobiltelefonos termékfejlesztések, szélesednek a digitális szolgáltatások, mivel amellett, hogy a magyar ügyfelek óvatosak és konzervatívak, azok közül, akik az első hullámban digitálisan bankoltak, háromnegyedük ma is előszeretettel használja az elektronikus megoldásokat vagy legalább igénybe vesz hasonló szolgáltatást (például online sorban állás, előzetes időpont kérése vagy webes vásárlás netbankon keresztül).

A Budapest Banknál hőmérőznek

A legnagyobb, országos viszonylatban megközelítőleg 400 tagú magyarországi hálózattal rendelkező OTP Bank már augusztus végén meghirdette, hogy szeptember 1-jétől kötelező a maszk vagy a kendő viselése az egységeiben. Jelezték: a fiókokban átlagosan a korábbi ügyfélszám 75 százaléka fordul meg a vírus kitörése óta. A gyakorlatban pedig a rendszer úgy működik, hogy a dolgozók megkérik az érkező ügyfeleket, hogy vegyenek fel maszkot – a személyes azonosítás kivételével – a teljes ügyintézési folyamathoz.

Fotó: MW

A Takarék-csoport legfrissebb, pénteki körlevelében valamennyi ügyfelétől azt kéri, hogy lehetőség szerint a bankfiókokat ne keressék fel személyesen, helyette válasszák az elektronikus megoldásokat.

A szintén jelentős, több mint 200 tagú országos fiókhálózatot működtető K&H Banknál nem kötelező, csupán ajánlott az arcmaszk használata, bár az ügyfelet és az ügyintézőt plexifalak választják el egymástól a fiókokban. Akárcsak a többi pénzintézetnél, az ügyfeleket a internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatások igénybevételére buzdítják.

A jelentős lakossági ügyfélkörrel és több mint 120 fiókkal működő Erste Banknál kérdésünkre arról tájékoztattak, hogy valamennyi zárt térben, így a fiókokon belül is kötelező a maszk viselése, mind a dolgozóknak, mind az ügyfeleknek, és mindenütt plexifal mögött ülnek az alkalmazottak.

A Budapest Banknál a kötelezően előírt maszk- vagy kendőviselés mellett a fiókba belépő ügyfelek testhőmérsékletét is mérik a biztonsági szolgálat munkatársai gyors, lézeres és érintésmentes eszközzel. A méréstől függően 37 Celsius-fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfeleket nem engedik be a fiókba – jelezték.

A Raiffeisen Bank az internetes oldalán csupán kérésként fogalmazza meg a bankfiókokba készülő ügyfeleinek a maszk viselését, valamint az ügyfelek figyelmébe ajánlja a távolságtartást és a kézfertőtlenítő használatát.

Az UniCredit Bank tájékoztatója szerint a budapesti és Pest megyei bankfiókokban mindenkinek kötelező a maszk vagy az orrot és a szájat eltakaró kendő viselése. Ez alól csupán Budapesten a hat év alatti gyerekek mentesülnek.

A CIB Bank fiókjaiban is minden esetben törekednek a legalább 1,5 méter távolság betartatására. Mindenhol és mindenki számára kötelező a maszkviselés.

Az MKB Bank minden fiókjában mindenkinek kötelező a maszk és a kézfertőtlenítő használata, az ügyintézők pedig plexifal mögött szolgálják ki az ügyfeleket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.