A magyar netes vásárló átlagosan 39 éves, minimum érettségivel rendelkezik és városban lakik – derül ki a Fizetés Élmény riportból. A netes szolgáltatások iránti bizalom jele, hogy kétharmaduknak van online előfizetése és több mint felük mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál.
Az online vásárlás területén aktív 3,2 millió magyar több mint háromnegyede vásárol havonta átlagosan minimum egyszer a világhálón,
A magyar online vásárlók átlagéletkora 39 év, legtöbben a 30-35 év közötti korosztályból kerülnek ki (30 százalék), de még az ötvenes korosztályban is 23 százalék az arányuk. A férfiak egy kicsit nagyobb arányban vásárolnak a weben, mint a nők (52-48 százalék). A tipikus hazai online vásárló városlakó (74 százalék), minimum érettségivel rendelkezik (84 százalék), és alapvetően jómódú (60 százalék), ugyanakkor közel harmaduk érzi úgy, hogy havi bevételeik éppenhogy fedezik alapszükségleteiket.
Ezek közül a biztosítási és videóstreaming szolgáltatások a legnépszerűbbek (23-23 százalék), amit a zenestreaming (11 százalék) követ. A magyarok szeretnek bankkártyával fizetni a weben és az online vásárlók több mint fele (51 százalék) el is mentette a kártyaadatait valamely szolgáltatónál. Az emberek legnagyobb bizalma a Simple szolgáltatásaiban van: azok között, akik éltek a kártya adatainak elmentésével, 35 százalék jelölte meg ezt a lehetőséget, amit szorosan a Paypal követ (34 százalék), majd a Díjnet és a Barion következnek (17 százalék és 15 százalék).
Az első ránézésre transzparens, megbízható fizetési rendszereknek óriási szerepük van az elektronikus kereskedelemben. Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés, hiszen amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól.
A tanulmány szerint fizetés előtti kosárelhagyás pedig leggyakrabban a bizalmatlansággal függ össze, 10-ből 6 eset erre vezethető vissza. A kutatás szerint bár az online boltok egyik legnagyobb előnye a kényelem, mégis a magyarok több mint fele (57%) frusztrált a webes vásárlás során, és ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.