Michael Jackson évek óta vezeti a listát, Elvis Presley bevételein megtették a hatásukat a világjárvány miatti utazási korlátozások, Kobe Bryant túl korán és túl tragikusan került fel rá – derül ki a Forbes összeállításából.
Íme a teljes 2020-as lista és a becsült posztumusz bevételek:
Elhunyt: 2009-ben.
2020-as bevétel: 48 millió dollár ≈ 14,5 milliárd forint
A popkirálynak már nyolcadik éve sikerült megőriznie az első helyezést a listán. Ezen még a 2019-ben megjelent, nagy port kavaró Neverland elhagyása című négyórás dokumentumfilm sem tudott változtatni, ami pedofilként mutatta be a művészt. A bevételeinek több, mint hetven százalékát a Mijac Music kiadó bevételei és a Sonyval kötött hosszútávú megállapodás adják.
Elhunyt: 1991-ben.
2020-as bevétel: 33 millió dollár ≈ 10 milliárd forint
Theodor Seuss Geisel, a német származású amerikai író, karikaturista a tavalyi ötödik helyről került feljebb idén a listán. 2019-ben 5 millió, 2020-ban 6 millió példányban keltek el a művei.
Elhunyt: 2000-ben.
2020-as bevétel: 32,5 millió dollár ≈ 9,8 milliárd forint
Snoopy kutya alkotója megőrizte a tavalyi harmadik helyét. A bevétel nagy része az Apple TV-től csordogál, ami idén mutatta be a Snoopy az űrben című sorozatot, és az olyan klasszikusokat is sugározta, mint A Charlie Brown Christmas.
Elhunyt: 2016-ban.
2020-as bevétel: 25 millió dollár ≈ 7,6 milliárd forint
Lehet, hogy a világjárvány lerövidítette az idei golfszezont, de az Arnold Palmer arcával ellátott cukros üdítőt még így is viszik, mint a cukrot. Az italt gyártó Arizona Beverages-szel kötött egyezség évente több milliárd dollárt hoz a konyhára, ezt kiegészíti még a MasterCarddal kötött szerződés, és az a több száz kiskereskedelmi kapcsolat, amelyek Ázsia-szerte árulnak Palmer nevével ellátott ajándéktárgyakat.
Elhunyt: 1977-ben.
2020-as bevétel: 23 millió dollár ≈ 7 milliárd forint
Az idei utazási korlátozások megviselték Elvis birodalmát. Az énekes házából átalakított múzeumába, a Gracelandbe zarándokoló rajongók általában több, mint 10 millió dollárt tesznek hozzá Presley éves bevételeihez. A múzeumnak idén két hónapra be kellett zárnia, most csökkent kapacitással működik.
Elhunyt: 2020-ban.
2020-as bevétel: 20 millió dollár ≈ 6 milliárd forint
Az amerikai kosárlabda-csillag tragikus helikopterbalesete után a Nike-tól rekordgyorsasággal vásárolták fel az összes Kobe Bryant nevével ellátott terméket. Emellett az önéletrajzi könyvéből is elkapkodtak a rajongói 300 ezer darabot.
Elhunyt: 2019-ben.
2020-as bevétel: 15 millió dollár ≈ 4,5 milliárd forint
A show bizniszben „Juice WRLD” néven ismert Jarad Higgins tavaly decemberben hunyt el alig kilenc hónappal a Death Race for Love című albuma megjelenése után. A harmadik albumát már posztumusz adták ki, ami rögtön a Billboard listájának élére került.
Elhunyt: 1981-ben.
2020-as bevétel: 14 millió dollár ≈ 4,2 milliárd forint
Az elmúlt évben majdnem egymilliárdszor hallgatták streamelve a zenéit. Emellett a House of Marley márkájú pólók, öngyújtók, fülhallgatók és mikrofonok eladásai körülbelül 3 milliárd dollárt hoztak.
Elhunyt: 1980-ban.
2020-as bevétel: 13 millió dollár ≈ 3,9 milliárd forint
Negyven évvel John Lennon meggyilkolása után még mindig előszeretettel használják a Beatles zenéit tévéműsorokban és filmekben is.
Elhunyt: 2016-ban.
2020-as bevétel: 10 millió dollár ≈ 3 milliárd forint
Amellett, hogy streamelve több százezren hallgatják az amerikai zenészt, a lemezeladási is jelentősek.
Elhunyt: 1991-ben.
2020-as bevétel: 9 millió dollár ≈ 2,7 milliárd forint
A 2018-ban bemutatott Bohemian Rhapsody című film visszahozta Mercury-t a reflektorfénybe. A zenei jogdíjak bevételei mellett a Queen témájú ajándéktárgyak eladása is megugrott.
Elhunyt: 2001-ben.
2020-as bevétel: 8,5 millió dollár ≈ 2,6 milliárd forint
A Beatles tagja még úgy is egy hétszámjegyű csekket zsebelt be a Cirque du Soleil Love című műsorának készítőitől, hogy a műsornak az év nagy részében állnia kellett.
Elhunyt: 1962-ben.
2020-as bevétel: 8 millió dollár ≈ 2,4 milliárd forint
Monroe képeit és nevét világszerte közel 100 márka használja, köztük a Dolce & Gabbana és még a Lego Group is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.