Az alternatív meghajtású járművek iránt érdeklődők örülhettek 2020-ban, hiszen világszerte jelentősen bővült a villanyautó-kínálat, és ez a trend várhatóan a jövőben is folytatódni fog. Bár a koronavírus-járvány negatív hatásai az autóipart is elérték, az elektromos járművek eladási mutatói rekordokat döntöttek az elmúlt hónapokban Európában – írja a LeasePlan flottakezelő vállalat.
A Jato Dynamics piacelemző cég legfrissebb adatai szerint az ilyen típusú új autókból szeptemberben és októberben is együttesen többet értékesítettek a gyártók, mint a dízelmeghajtásúakból, a tisztán elektromos autók (BEV) népszerűsége pedig közel 200 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
A Nissan új elektromos crossovere a futurisztikus dizájnt egyesíti a tágas és kényelmes belső térrel. Az autó formavilágát letisztult vonalvezetés jellemzi zavaró részletek nélkül, ellentétben a markáns kontúrokról és élekről ismert hagyományos SUV-dizájnnal. Az Ariya ugyanolyan hasznos funkciókkal rendelkezik majd, mint a méltán sikeres Leaf, köztük például a ProPILOT Assist vezetéstámogató rendszerrel vagy az egypedálos gyorsítást és fékezést szabályozó e-Pedellel. Az Ariya dupla motoros kiszerelésben és e-4ORCE összkerékhajtással érkezik majd.
A Mustang rajongók már 2019 vége óta várják az új Mach-E-t modellt, mely várhatóan 2021 végén lesz elérhető. A sportos külsőhöz tágas belső tér társul, ahol minden utas kényelmesen elfér. További bónuszként az autó extra, vízhatlan tárhelyet kínál a motorháztető alatt, ahol normál esetben a motor lenne. Az összkerékhajtású jármű elülső és hátsó motorjai egymástól függetlenül osztják el a terhelést a tengelyeken, ami javítja a gyorsulást, és nehezebb vezetési körülmények között is biztos navigációt tesz lehetővé. A Mustang Mach-E számos modern vezetéstámogató technológiát alkalmaz, köztük a SYNC4A intelligens kommunikációs rendszert, amely gépi tanulás segítségével méri fel a vezetési szokásainkat, hogy a legjobb vezetési élményt biztosítsa számunkra.
Az IONIQ 2020 augusztusában új márkaként indult a Hyundai-on belül, amely kizárólag a villanyautókra fókuszál. Az elkövetkező négy évben a koreai autógyártó három új elektromos modellt is bemutat majd, melyek közül az IONIQ 5 lesz az első. Túl sok információt egyelőre még nem tudni az autóról, de az már ismert, hogy egy közepes méretű, kompakt szabadidő-autó (CUV) lesz, egyedülálló kialakítása pedig éppúgy merít a múltból, mint a csúcstechnológiából. A jármű napelemes tetővel érkezik, amely közvetlenül tölti az autó 12V kisfeszültségű akkumulátorát és a nagyfeszültségű meghajtó akkut. Az IONIQ 5 világelsőként V2L (Vehicle to Load) funkciót is kap, amellyel külső elektromos berendezések energiaellátását lehet megoldani 24 kilowattóráig.
Az autó a Mercedes EQ családjának új tagjaként debütál majd. A SUV modell gyártása 2020 végén indul, és az autó 2021-ben kerül majd forgalomba. Azoknak, akik „kisebb” elektromos SUV-ra vágynak, érdemes számításba venniük ezt a modellt. A járműben két, összesen 200 kilowattóra teljesítményű elektromos motor is helyet kap, amelyekkel az EQA 5 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 kilométer/órára. Az autót vezeték nélkül vagy fali töltőről tölthetjük majd, és gyorstöltésre is elő van készítve: 10 perc alatt 100 kilométerre elegendő áramot tud felvenni.
A Tesla Model Y nevű e-autó kialakítása hasonló a többi modellhez a letisztult belső teret és a nagy, 15 colos érintőképernyőt illetően, fontos különbség van azonban a teljesítményben. Az Y modellt az egyik leggyorsabb járműnek tervezték a Tesla kínálatában, amely mindössze 3,7 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 kilométer/óra sebességre. A Model Y az Egyesült Államokban már elérhető, Európába pedig várhatóan a jövő év közepén érkezik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.