Nem függ a kormányzati hatmilliárd forintos részt rögzítő támogatási szerződés meglététől a Lánchíd felújításának megkezdése
– nyilatkozta Wintermantel Zsolt a Világgazdaságnak. A BKK igazgatósági tagját, Újpest korábbi fideszes polgármesterét lapunk azoknak az állításoknak a kapcsán kérdezte, amelyek szerint mivel ez a dokumentum nem született meg, a főváros kénytelen volt saját maga biztosítani a beruházás teljes forrásigényét a vállalkozóval való szerződéskötéshez.
Wintermantel Zsolt ugyanakkor rámutatott, hogy a BKK által kiírt feltételes közbeszerzésben – amelyben az A-Híd Zrt. bruttó 26,75 milliárdos ajánlatát hirdették ki győztesnek – nincs nevesítve, hogy a vállalkozói díjat miből teremtik elő, csupán az, hogy a teljes összeg a rendelkezésre fog állni.
„Abban, hogy múlt hétfőn a megvalósítási megállapodás harmadik módosításában Karácsony Gergely százszázalékos kötelezettséget vállalt a költségekre, semmi különös nincs, hiszen a Lánchíd a Fővárosi Önkormányzat tulajdona,
így a biztonságos üzemeltetése a mindenkori főpolgármester feladata, még abban az esetben is, ha ehhez egy fillért sem adna az állam.”
A BKK igazgatósági tagja arra is emlékeztetett, hogy míg Tarlós István a hatmilliárdos hozzájárulást a Lánchíd, a Széchenyi István téri villamos-közúti aluljáró és a Váralagút komplett felújításához kapta, addig Karácsony Gergely ugyanezt az összeget már teljes egészében a Lánchídra költheti. Azonban azt is hangsúlyozta, hogy amikor ezt engedélyezte a kormányzat, a felek rögzítették, hogy ennek folyósítása – ahogy a banki konstrukcióknál is – ütemezetten, az utolsó végszámlák teljesítésekor, vagyis 2023-ban esedékes.
Egy forint kormányzati pénzre sem kell várni a munkálatok elindulásához, ennek az ellenkezőjéről beszélni politikai kommunikáció.
Wintermantel Zsolt arra is kitért, hogy a Tarlós-féle közbeszerzés eredményéhez képest – amelyet az új városvezetés tavaly januárban érvénytelenített fedezethiányra hivatkozva – a Karácsony Gergely ciklusában megjelent eljárás győztes ajánlata bruttó ötmilliárdos drágulást mutat. Szerinte a csaknem 25 százalékos áremelkedést az építőipari árindex, az infláció, az anyagárak és a munkaerőköltségek együttes változása sem indokolja. A Főmterv tanulmányára hivatkozva kijelentette, hogy
az egyéves csúszás az állagromlás miatt legfeljebb 500 millió forintos drágulást hozhatott volna, de ennek a tízszerese következett be.
„Tudomásul kell venni, hogy ez a legkedvezőbb ajánlat, de mégis szembetűnő, hogy miközben a főváros rendszeresen anyagi nehézségekre panaszkodik, könnyedén szerződik ugyanarra a műszaki tartalomra milliárdokkal többért.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.