Hogyan látja magát a Z generáció a pandémia idején, milyen ötletekkel könnyítenék meg mások életét a járványhelyzetben és milyen kilátásaik vannak a jövőre nézve – többek között ezeket a kérdéseket tette fel követőinek Trunk Tamás, Z-generációs szakértő és influenszer.
Nem reprezentatív kutatásának eredményeit a nem olyan rég megjelent, „Kintsugi – A márkák hivatása. Az első járvány a közösségi média korában” című könyvében részletezte, melyben kifejti, hogy több mint hétszázan osztották meg véleményüket a kérdésekkel kapcsolatban.
A válaszadók többsége, egész pontosan 59,7 százalék, a 15-18 éves korosztály tagjai,
ám 2,7 százalékban 25-35 év közöttiek válaszoltak és akadtak még 35 év feletti véleményezők is. További számadatokat tekintve 64,2 és 35,8 százalék volt a fiúk és lányok aránya.
A három dobogós válasz arra a kérdésre, hogy mely tulajdonságok jellemzik az új generációt, a gyors (60,4 százalék), márkaorientált (60,8 százalék) és a kreatív (60,2 százalék) lett, míg a legkevesebben választották a szorgalmas (12,8 százalék) és a lojális (7,5 százalék) jelzőt.
A kérdésekre adott válaszok alapján jól látszik, hogy a legtöbbekből megfontoltságot, tudatosságot váltott ki a vírushelyzet. Kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak és fontosnak vélik ezt a szokást a későbbiekben is megtartani: a jövőben kétszer is meggondolják majd, szükségük van-e a kosárban lévő termékekre.
47,4 százalék a vírushelyzet lecsengése után sem tér vissza egyből régi hétköznapjaihoz, óvatosan, jól átgondolt döntések alapján fogják élni életüket.
Talán nem meglepő módon a több mint hétszáz válaszadó 73 százaléka úgy gondolja, maradandó hatása lesz a koronavírusnak. Legtöbbek szerint a digitalizáció a jelenlegihez képest is felgyorsul majd, növekedni fog az iskolák digitális eszköztára. Szintén sokan jelölték azt a választ, miszerint a jövőben sokkal jobban odafigyelnek majd a környezetükre. Tudatosabban élnek majd és nagyobb szerepet kap mindennapjainkban a fenntarthatóság.
A kutatásból kiderül, hogy a környezetszennyezés témája nagy mértékben foglalkoztatja a fiatal generációkat,
többségük kifejezetten a Z generáció feladatának tartja egy tiszta, élhető világ megteremtését.
A kutatás eredményeiből az következik, hogy a Z generáció tagjai szívesen osztanák meg véleményüket különböző témákban, úgy, mint jelen könyvben is a járvány kapcsán. Arra a kérdésre, hogy mely témák foglalkoztatják leginkább a mai fiatalokat,
a válaszadók 51,2 százaléka azt írta, hogy az a rossz hangulat, mely abból adódik, hogy a generációk nem értik egymást.
Azt gondolják, fiatal koruk ellenére nagyon is konkrét, sokszor előremutató elképzeléseik vannak bizonyos ügyeket érintően, sőt, sokszor talán életkorukból fakadóan olyan új perspektívába tudják helyezni a dolgokat, amelyekre az idősebb generációk talán nem is gondolnak.
A generációk közti együttműködésnek fontos szerepet tulajdonítanak, így az lenne az ideális számukra, ha többet kommunikálnának velük és kíváncsiak lennének meglátásaikra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.