BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötből négy vásárló megnézi az energiacímkét

Az energiacímkék tájékoztatást nyújtanak a fogyasztóknak a termékek energiafogyasztásáról.

A háztartási gépeket vásárlók több mint négyötöde figyelembe veszi az eszközökön található energiacímkét – többek között erre világított rá az Állami Számvevőszék legfrissebb ellenőrzése. 

Az ÁSZ csütörtöki közleményében megállapította, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium, Budapest Főváros Kormányhivatala, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatalok 2017 és 2019 között gondoskodtak a környezettudatos tervezés és az energiacímkézés piacfelügyeleti intézményrendszerének kialakításáról, illetve az ellenőrzési tevékenységek ellátásáról. 

Fotó: Mónus Márton / MTI

Az energiacímkék tájékoztatást nyújtanak a fogyasztóknak a termékek energiafogyasztásáról és környezeti teljesítményéről, így segíthetik őket a megalapozott döntéshozatalban. 

Az Állami Számvevőszék ellenőrzése szempontokat ad a környezettudatos tervezésre és az energiafogyasztási címkézésre vonatkozó fejlesztési irányok és lehetőségek meghatározásához. 

A kérdőíves felmérés keretében megkérdezett fogyasztók válaszai alapján az energiafogyasztási címkézéssel kapcsolatos tevékenységek eredményesek voltak, elérték a céljukat, hozzájárultak a környezettudatos fogyasztói gondolkodás és magatartás erősítéséhez – írták. A válaszadók 98,8 százaléka ismerte az energiacímke fogalmát és 83,5 százalékukat befolyásolta az energiacímke a vásárlás során. A kérdésre válaszadó vásárlók 89,7 százaléka elégedett volt az energiacímkén látható információkkal, 74,1 százalékuk szerint ezek az információk a használat során is beigazolódtak. 

Az energiacímkézési rendszer 2021. március 1-jén életbe lépett változása tovább erősítheti a termékek energiahatékonyságának növekedését, ezáltal az alacsonyabb energiafogyasztás elérését – áll a közleményben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.