BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, a magyarok hány százaléka fogyaszt alkoholt naponta

A napi szinten alkoholt fogyasztók aránya Portugáliában a legmagasabb az Európai Unión belül.

Az Európai Unióban az összlakosság 8,4 százaléka, minden tizenkettedik felnőtt naponta fogyaszt alkoholt — derül ki az unió luxemburgi székhelyű statisztikai hivatalának a 2019-es adatokon alapuló, pénteken közzétett felméréséből.

Fotó: Shutterstock

A naponta alkoholt fogyasztók aránya Portugáliában a legmagasabb, ahol a lakosság egyötöde (20 százaléka) iszik napi szinten, ezt követi Spanyolország és Olaszország 13, illetve 12 százalékkal. 

Ez az arány Lettországban és Litvániában a legalacsonyabb, csupán 1 százalék. Ugyanakkor az is kiderül a felmérésből, hogy e két balti államban a legmagasabb a heti és havi szinten italozók száma, 31,1 és 31,3 százalék.

Az uniós tagállamok közül Horvátországban volt a legmagasabb az olyanok aránya (38,3 százalék), akik soha, vagy legalábbis egy év alatt egy alkalommal sem fogyasztottak alkoholt

A túlzott ivászat Dániában, Romániában és Luxemburgban a legmagasabb, ezekben az országokban a legjellemzőbb a legalább havonta egyszeri nagy mennyiségű alkoholfogyasztás, ezen államok lakosságának 38 százaléka, 35 százaléka, illetve 34 százaléka fogyaszt alkoholt így. Magyarország ezen a téren a 27 uniós tagállam közül a 21-ik helyen áll, a magyarok 13 százaléka "issza le magát" havonta egy alkalommal.

A felmérésből kiderül az is, hogy valamennyi uniós tagállamban a férfiak gyakrabban isznak alkoholt, mint a nők.

A havi fogyasztás aránya azonban viszonylag egyenlő volt a nemek között.

Az Imperial College London tudósai az alkoholfogyasztás a héten publikált tanulmányukban jelentették ki, hogy 

az alkoholfogyasztás a korábban véltnél jobban megnöveli a rák kialakulásának kockázatát. 

Kutatásukból az is kiderült, hogy a kávézás viszont védelmet jelenthet a májrák ellen.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.