Idén más lesz a Black Friday, mint ahogyan korábban megszokhattuk – figyelmeztetnek a Millennial Money vállalat szakértői, akik az amerikai piacot elemezték.
A november 26-ra eső akcióról már elhíresült, hogy eszeveszett tülekedés jellemzi a termékekért folyó harcot, főleg a tengerentúlon. Az egyik legfontosabb változás, hogy
ez is kezd átszorulni az online térbe,
és az emberek akkor mennek be fizikailag az üzletbe, ha csak ott tudják beszerezni a kívánt árut, vagy annyival alá kínálnak a webshopon elérhetőnek.
Bár az áruházaknak ünnep ez az esemény, a beszerzéssel akadhatnak gondok, például valószínűleg
hiány lesz bútorokból, játékokból és könyvekből.
A nagyobb láncolatok már beharangozták, hogy addig kezdjenek el karácsonyi ajándékot vásárolni, ameddig még elérhető a kínálat.
A kereskedők most a slágertermékek forgalmazására koncentrálnak, már nem a hatalmas választék az elsődleges cél – mondta Mathew Isaac, a Seattle-i Egyetem marketingprofesszora, aki szerint a vásárlók most nem válogathatnak annyi méretből, színből és stílusból.
A Black Friday még mindig lázban tartja az embereket, de spórolósabbak lesznek idén a vásárlók. A pandémia óta jobban tartanak a tömegtől, és inkább azt preferálják, ha az otthonuk kényelméből válogathatnak.
Az impulzusvásárlás helyett több időt fordítanak a kutatómunkára, hogy ár-érték alapján összehasonlítsák a kiszemelt portékát
– vélekedik Donna Hoffman, a George Washington School of Business marketingprofesszora.
Ez a fejlemény maga után vonja, hogy nem lesz szükség az extra hosszú nyitvatartásra, és hamarabb zárnak majd az üzletek.
Újdonság az is, hogy a nagy plázák és a tucattermékek mellett előtérbe kerülnek a kisvállalkozások.
A vásárlók szeretnék támogatni a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került családi vállalkozásokat, vadásznak az egyedi termékekre, és már a fenntarthatóság is szemponttá vált.
Visszafogottabb költekezés várható. Az idei Black Friday-leárazáskor – amely a legtöbb kereskedőnél több hét is lehet – 34 ezer forintot tervezünk költeni, 6 ezerrel kevesebbet, mint tavaly. A nadrágszíj meghúzása főként a szórakoztatóelektronikai szegmensnek fájhat, a barkácstermékek és kerti áruk iránti kereslet viszont tovább nőhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.