Emelte a havi előfizetés díját a Netflix az Egyesült Államokban és Kanadában, írja a Reuters a vállalat pénteki közlése nyomán. A drágításra azért volt szükség, hogy a szolgáltató ki tudja fizetni az új programokat, és versenyben maradhasson a zsúfolt streaming piacon.
A standard csomag, amely két egyidejű streamelést tesz lehetővé, mostantól havi 15,49 dollárba kerül az Egyesült Államokban, szemben a korábbi 13,99 dollárral. Az árak Kanadában is emelkedtek, ahol a standard csomag 14,99 dollárról 16,49 dollárra emelkedett.
A Netflix részvényei közel 3 százalékkal 533,84 dollárra emelkedtek a Nasdaqon, miután a Reuters közölte az áremelések hírét. A részvények 1,3 százalékkal magasabb, 525,69 dolláros szinten zártak.
A drágítás, amely 2020 októbere óta az első ezen a piacon, az új ügyfelek számára azonnal hatályba lépett. A meglévő előfizetők az új árakat a következő hetekben, a havi számlák kézhezvételekor látják majd.
„Azért frissítjük árainkat, hogy továbbra is minőségi szórakozási lehetőségek széles választékát kínálhassuk. Mint mindig, most is többféle csomagot kínálunk, így a tagok kiválaszthatják a költségvetésüknek megfelelő árat” – mondta a Netflix szóvivője.
A Netflix a korábbi áremelések ellenére is növelte ügyfeleinek számát, ami azt mutatja, hogy az előfizetők hajlandók voltak elfogadni a magasabb költségeket – mondta Mark Mahaney, az Evercore ISI elemzője, aki szerint ez annak a bizonyítéka, hogy a Netflixnek árképző ereje van.
Amerikában prémium csomagot, amely egyszerre négy, ultra HD minőségű streaminget tesz lehetővé, 2 dollárral, havi 19,99 dollárra emelték. A Netflix egy streamet tartalmazó alapcsomagjának ára 1 dollárral, havi 9,99 dollárra emelkedett.
Kanadában a prémium csomag ára 2 dollárral 20,99 dollárra emelkedett, az alapcsomag ára pedig 9,99 dollár maradt.
Az Egyesült Államok és Kanada a Netflix legnagyobb piaca, 2021 szeptemberétől 74 millió ügyféllel. A régió költése a 2021-es harmadik negyedévben a vállalat bevételének közel 44 százalékát adta, azaz mintegy 3,3 milliárd dollárt jelentett.
A Netflix előfizetőinek száma lassabban növekedett a világjárvány elején tapasztalt fellendüléshez képest, de a szeptemberben megjelent Squid Game című dél-koreai disztópikus thrillernek tulajdoníthatóan újra meglódult: az összes globális előfizetés elérte a 213,6 milliót.
A vállalat következő előfizetői jelentése csütörtökön esedékes, amikor közzéteszik negyedéves eredményüket. Elemzők szerint a Netflix október és december között 8,5 millió új előfizetővel számol, így a globális előfizetői bázis 222 millióra emelkedhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.