A karácsonyi vásárokra a legtöbben csak nézelődni mennek, sokan családi programokat szerveznek ezekre a helyszínekre, de az ajándékvásárlás mellett jellemző még a gasztronómiai élmény keresése, míg mások romantikus randevúik helyszíneként választják a feldíszített tereket. Ez a téli kikapcsolódás a fiatalok körében a legnépszerűbb, a 18–39 évesek fele tervez idén kilátogatni egy karácsonyi vásárra. Ennek a korcsoportnak az 55 százaléka – ha teheti – kártyával vagy okostelefonnal vásárol, a készpénzt mindössze 18 százalékuk preferálja – derült ki az OTP Bank megbízásából készített felmérésből.
A karácsonyi vásárok 40 és 59 év közötti látogatóinak 52 százaléka szintén inkább kártyával fizetne. A kényelmi, gyorsasági és biztonsági szempontok mellett
a válaszadók 65 százaléka azzal indokolta ezt, hogy így nem kell készpénzt hordania magánál.
Ehhez képest az inkább készpénzt használók 49 százaléka pont azért fizet inkább így, mert fél attól, hogy nem mindenhol tudna bankkártyával vagy okoseszközzel vásárolni. Ez a karácsonyi vásárok esetében érthető is, hiszen a megkérdezettek mindössze 3 százaléka tapasztalta úgy, hogy mindenhol biztosítva van a kártyaelfogadás.
„A karácsonyi vásárokon, ha valakinél nincs elegendő készpénz, hogy kifizesse a választott terméket, a leggyakrabban eláll a vásárlástól. Mások inkább keresnek egy bankkártyát elfogadó kereskedőt, ahol meg tudják venni ugyanazt az árut. A legutóbbi felmérésünk alapján az érintettek mindössze 6 százaléka venne fel készpénzt, hogy visszamehessen és megvásárolhassa a kiválasztott terméket. Ebből is látszik, hogy a bankkártyás fizetés lehetősége egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlók megőrzésében” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM-menedzsment vezetője.
A budapesti karácsonyi vásáron 350 forintot kérnek el egy szelet kenyérértA Vörösmarty téren, valamint a Szent István-bazilika előtti téren található karácsonyi vásárok árai az egekben vannak még a tavalyiakhoz képest is. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.