A korábbi évek vidám hangulatú karácsonyi reklámfilmjeivel szembemegy az új, alternatív karácsonyi kisfilm, amely vírusként terjed az interneten – írta a BBC. A The GoKart (Alternative John Lewis Advert) című videót egy fiatal videósokból álló csapat forgatta forgatta Nyugat-Yorkshire-ben. A reklámot már több millióan nézték meg.
A 20 éves Sam Teale, aki a reklámfilmet rendezte, azt monda, hogy egy olyan alkotást akartak létrehozni, ami jelzi, hogy a megélhetési válság miatt ez a karácsony más lesz, mint a korábbiak. A reklám üzenete az, hogy
a karácsonyt készítik, nem vásárolják!
A videó azt a rideg valóságot mutatja be, amellyel sok családnak szembe kell néznie a megélhetési költségek válsága közepette
– mondta Teale a YorkshireLive-nak adott interjújában.
A filmet Teale szülővárosában, Cleckheatonban forgatták. A reklámban szerepel a rendező egykori iskolája, egy fodrászüzlet, a település parkja és temetője, ahol Teale nagyapja van eltemetve.
A kisfilm egy egyedülálló apa történetét meséli el, aki azzal magyarázza a fiának, hogy idén miért lesz visszafogott a karácsonyuk, mivel a Mikulás rosszul van, ezért nem tud neki ajándékot hozni. A film egyértelműen a megélhetési válság miatt nehéz helyzetbe került családokra hívja fel a figyelmet.
A megélhetési válság árnyékában is virágoznak a brit kocsmákA brit Marston’s pub- és hotelüzemeltető cég hatalmas forgalomról számolt be, már a járványhelyzet előtti számokat is lepipálták. A cég szerint ugyanakkor nem lehet felhőtlen az öröm, a költségek ugyanis az egekig emelkedtek. |
A film egyik jelenetében a fodrász megkérdezi a kisfiút, hogy idén mit kap karácsonyra, mire azt a választ kapja, hogy idén nem kap ajándékot, mert a Mikulás rosszul van. A reklám végén a kisfiú azon a gokarton ül, amit az apja a két kezével készített neki és boldog karácsonyt kíván az elhunyt édesanyjának.
Teale szerint a kisfilm azt a valóságot mutatja be, amely rengeteg családot érint, de a legtöbb ünnepi hirdetés igyekszik elfedni. A megélhetési válság miatt rengeteg otthonban „más” lesz az idei karácsony, és átértékelődnek azok az értékek, amelyekkel eddig azonosították ezt az időszakot.
A karácsony idén azokról szól, akikkel együtt vagyunk, és akikkel már nem lehetünk együtt
– mondta Teale. Hozzátette, hogy a kisfilm pontosan olyan reakciókat váltott ki az emberekből, amelyekre számított.
A múlt hét szerdán közzétett filmet sokan alternatív John Lewis-reklámként is emlegetik. Vasárnapra több mint hétmillió megtekintést gyűjtött a Youtube-on és a TikTokon.
Teale azt is elmondta, hogy
a film alatti kommentszekció egy valóságos mikroközösséggé vált, ahol az emberek megosztják a történeteiket egymással, illetve sokan adományokat ajánlanak fel a rászorulóknak.
A rendező azt is elárulta, hogy a kisfilmet, a Mikulás idén rosszul van mondattal egy valós esemény ihlette, amit egy barátja mesélt neki az előző évi karácsonyról.
Azt is elmesélte, hogy csapatával sokat gondolkodtak azon, hogy a 2022-es év melyik eseményére építsék fel a reklámfilmjüket. Teale elmondta, hogy volt egy ötlet, amely II. Erzsébet királynő halálát állította volt a középpontba, de végül jobbnak látták a megélhetési válságot az előtérbe helyezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.