BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Sam Teale Productions
karaácsony, kisfilm, film, adomány, árak, válság,

Milliók zokogták végig az idei év legnépszerűbb karácsonyi reklámfilmjét

A nagy-britanniai Nyugat-Yorkshire-ben forgatott egy csapat egy alternatív John Lewis-reklámnak is nevezett kisfilmet. A néhány perces karácsonyi reklámfilmben egy egyedülálló apa küzd a megélhetési válsággal, miközben próbálja boldoggá tenni a kisfia számára a karácsonyt. A kisfilmet december 1-jén tették közzé, és vasárnapra már több mint hétmillió megtekintést gyűjtött a különböző felületeken.

A korábbi évek vidám hangulatú karácsonyi reklámfilmjeivel szembemegy az új, alternatív karácsonyi kisfilm, amely vírusként terjed az interneten – írta a BBC. A The GoKart (Alternative John Lewis Advert) című videót egy fiatal videósokból álló csapat forgatta forgatta Nyugat-Yorkshire-ben. A reklámot már több millióan nézték meg.

Sam Teale Productions
karaácsony, kisfilm, film, adomány, árak, válság, karácsonyi reklámfilm
Fotó: Sam Teale Productions

A 20 éves Sam Teale, aki a reklámfilmet rendezte, azt monda, hogy egy olyan alkotást akartak létrehozni, ami jelzi, hogy a megélhetési válság miatt ez a karácsony más lesz, mint a korábbiak. A reklám üzenete az, hogy 

a karácsonyt készítik, nem vásárolják!

A videó azt a rideg valóságot mutatja be, amellyel sok családnak szembe kell néznie a megélhetési költségek válsága közepette

– mondta Teale a YorkshireLive-nak adott interjújában.

Sam Teale Productions
karaácsony, kisfilm, film, adomány, árak, válság,
Fotó: Sam Teale Productions

A filmet Teale szülővárosában, Cleckheatonban forgatták. A reklámban szerepel a rendező egykori iskolája, egy fodrászüzlet, a település parkja és temetője, ahol Teale nagyapja van eltemetve.

A kisfilm egy egyedülálló apa történetét meséli el, aki azzal magyarázza a fiának, hogy idén miért lesz visszafogott a karácsonyuk, mivel a Mikulás rosszul van, ezért nem tud neki ajándékot hozni. A film egyértelműen a megélhetési válság miatt nehéz helyzetbe került családokra hívja fel a figyelmet.

A megélhetési válság árnyékában is virágoznak a brit kocsmák

A brit Marston’s pub- és hotelüzemeltető cég hatalmas forgalomról számolt be, már a járványhelyzet előtti számokat is lepipálták. A cég szerint ugyanakkor nem lehet felhőtlen az öröm, a költségek ugyanis az egekig emelkedtek.

A film egyik jelenetében a fodrász megkérdezi a kisfiút, hogy idén mit kap karácsonyra, mire azt a választ kapja, hogy idén nem kap ajándékot, mert a Mikulás rosszul van. A reklám végén a kisfiú azon a gokarton ül, amit az apja a két kezével készített neki és boldog karácsonyt kíván az elhunyt édesanyjának.

Teale szerint a kisfilm azt a valóságot mutatja be, amely rengeteg családot érint, de a legtöbb ünnepi hirdetés igyekszik elfedni. A megélhetési válság miatt rengeteg otthonban „más” lesz az idei karácsony, és átértékelődnek azok az értékek, amelyekkel eddig azonosították ezt az időszakot. 

A karácsony idén azokról szól, akikkel együtt vagyunk, és akikkel már nem lehetünk együtt

– mondta Teale. Hozzátette, hogy a kisfilm pontosan olyan reakciókat váltott ki az emberekből, amelyekre számított.

Így terjed az év karácsonyi reklámfilmje

A múlt hét szerdán közzétett filmet sokan alternatív John Lewis-reklámként is emlegetik. Vasárnapra több mint hétmillió megtekintést gyűjtött a Youtube-on és a TikTokon.

Sam Teale Productions
karaácsony, kisfilm, film, adomány, árak, válság,
Fotó: Sam Teale Productions

Teale azt is elmondta, hogy

a film alatti kommentszekció egy valóságos mikroközösséggé vált, ahol az emberek megosztják a történeteiket egymással, illetve sokan adományokat ajánlanak fel a rászorulóknak.

A rendező azt is elárulta, hogy a kisfilmet, a Mikulás idén rosszul van mondattal egy valós esemény ihlette, amit egy barátja mesélt neki az előző évi karácsonyról.

Azt is elmesélte, hogy csapatával sokat gondolkodtak azon, hogy a 2022-es év melyik eseményére építsék fel a reklámfilmjüket. Teale elmondta, hogy volt egy ötlet, amely II. Erzsébet királynő halálát állította volt a középpontba, de végül jobbnak látták a megélhetési válságot az előtérbe helyezni.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.