Háromnegyedes többséggel utasította el az oroszországi Volgográd város lakossága, hogy a település ismét fölvegye egykori nevét, a Sztálingrádot. Mint ismert: a város 1925-ben lett Sztálingrád, amikor Jozef Sztálin hatalomra jutott, az iránta mutatott tiszteletből vették fel a nevet, amely később a második világháború alatt vált leginkább hírhedté.
Itt zajlott ugyanis a történelem egyik legvéresebb ostroma, amelyben közel kétmillió ember vesztette életét alig fél év alatt. Végül a szovjetek győzedelmeskedtek és ezzel megfordították a világháború menetét. Sztálingrád aztán 1961-ben vette vissza régi nevét, amelyet azóta is tart. Nemrég viszont felmerült, hogy a csata 80. évfordulója alkalmából nevezzék vissza a települést.
A Moscow Times cikke szerint az egymillió lakosból viszont csak a 26 százalékuk támogatta az ötletet, a többiek ellenezték, ám eltérő okokból.
67 százalékuk véli úgy, hogy túl drága lenne az átnevezés, sok költséggel járna, ennél kevesebben jelölték meg, hogy szerintük értelmetlen a dolog, vagy pedig túlságosan is a múltba tekint. Hét százalék viszont kerek perec kijelentette, hogy egyszerűen nem kér Sztálinból.
Vlagyimir Putyin orosz elnök korábban úgy nyilatkozott, hogy ő személyesen nem gördít akadályt a kezdeményezés elé, de csak akkor, ha az széles támogatottságot tudhat maga mögött. Ezek alapján viszont kijelenthető, hogy a volgográdiak nem kérnek az ötletből és elutasítják az új Sztálingrádot. Az orosz elnök egyébként várhatóan a héten a városba utazik, hogy lerója tiszteletét a csata hősi halottjai előtt. Az évforduló miatt egyébként több, a városba vezető úton is lecserélték a táblákat Sztálingrádra.
Az orosz médiában egyébként már megjelentek olyan hírek, amely szerint a kormánypárti képviselőknek egyenesen a sztálingrádi csatához kell hasonlítani az Ukrajnában zajló „speciális hadműveletet”, amely nem lesz egyszerű, hiszen előbbi egy diadalmas honvédő csata volt, utóbbi pedig egy véres invázió.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.