Parkolókat alakítottak ki az Üllői út legelején Budapesten – hívta fel a figyelmet az Omnibusz a közösségi médiában.
A főképp közösségi, buszos közlekedéssel foglalkozó blog szerint a Kálvin téri csomópont új forgalmi rendje már csak azért is problémás, mert a parkolósáv helyén eddig éveken át buszsáv működött. Ez egyébként pontosan látszik a Google Maps korábbi pillanatképén is.
Ezidáig tehát így nézett ki a Kálvin tér felé haladók számára kialakított forgalmi rend. Mostantól viszont teljesen más feltételeket szabtak a döntéshozók. A változás meglehetősen drasztikus, amit az Omnibusz felvétele kellőképpen tükröz.
Az látszik tehát, hogy a buszsávot megszűntették, a helyén parkolókat hoztak létre, illetve arra is volt akarat, hogy kerékpársávot is beékeljenek. Az autósoknak maradt továbbra is az eddigi egyetlen sáv. Ennek a koncepciónak pedig az lett az eredménye, hogy
Pláne, hogy a 100E egyfajta aranytojást tojó tyúk a fővárosnak, hiszen a már 2200 forintért kínált jegyekből milliárdos bevétele származik a BKK-nak. Azzal, hogy a budapesti repülőérre közvetlenül közlekedő járatot belekényszerítik az autósforgalomba, egyértelműen nő a menetidő és romlik a szolgáltatás színvonala. Vitézy Dávid közlekedési szakértő az Omnibusz posztját megosztva úgy kommentálta a helyzetet, hogy
be kéne végre látni, hogy ez a forgalmi rend nem lesz így jó.
Hogy a városvezetés szerint miért jó igenis az új forgalmi rend az Üllőin, az nem egészen világos. Az igaz, hogy miután az M3 metróvonal felújítása befejeződött, a felszíni buszpótlás szükségtelenné vált. Erre hivatkozva számolják fel a pótló buszoknak kialakított buszsávokat. Csakhogy az Üllőin ettől függetlenül is közlekednek buszjáratok, amelyek most azzal szembesülnek, hogy buszsávot kirántották alóluk, a felszabadult útpályát odaadták a nem igazán létező kerékpáros forgalomnak, illetve újabban (mint azt a fenti példa mutatja) autós parkolásra. Ennek a haszna és értelme egyelőre minimálisan sem látszik, cserében viszont most már a személyautós közlekedésen túl a közösségi közlekedést is ellehetetleníti.
Kiderült, mennyibe kerültek a kerékpársávok Budapesten: százmilliót költött rájuk a főváros, pedig papíron nincs is pénzeBudapest a csőd szélén táncol, de a városvezetés nem sajnálja a pénzt a védett kerékpársávokra. Az Üllői és a Váci úti műanyag oszlopos megoldást eddig is számos kritika érte, most pedig már azt is lehet tudni, hogy méregdrága volt. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.