BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy fotó, ami megmutatja, mi a baj a budapesti közlekedéssel – egymás hegyén-hátán álló autók, tök üres kerékpársáv, dugóban álló buszok

Újabb idegborzló közlekedési változás lépett életbe Budapesten. Az egyik legforgalmasabb csomópontban megszűntették a buszsávot, amiből parkolókat és kerékpársávot csináltak.

Parkolókat alakítottak ki az Üllői út legelején Budapesten – hívta fel a figyelmet az Omnibusz a közösségi médiában. 

dugó
Parkolókat és kerékpársávot csináltak az eddigi buszsáv helyett Budapesten a Kálvin térnél. Fotó: Omnibusz / Facebook

A főképp közösségi, buszos közlekedéssel foglalkozó blog szerint a Kálvin téri csomópont új forgalmi rendje már csak azért is problémás, mert a parkolósáv helyén eddig éveken át buszsáv működött. Ez egyébként pontosan látszik a Google Maps korábbi pillanatképén is.

Ezidáig tehát így nézett ki a Kálvin tér felé haladók számára kialakított forgalmi rend. Mostantól viszont teljesen más feltételeket szabtak a döntéshozók. A változás meglehetősen drasztikus, amit az Omnibusz felvétele kellőképpen tükröz.

Az látszik tehát, hogy a buszsávot megszűntették, a helyén parkolókat hoztak létre, illetve arra is volt akarat, hogy kerékpársávot is beékeljenek. Az autósoknak maradt továbbra is az eddigi egyetlen sáv. Ennek a koncepciónak pedig az lett az eredménye, hogy 

  • a parkolósávot nyilván ellepték az autók, 
  • a biciklisáv – ahogy az azért inkább megszokott más budapesti helyszíneken is – üresen árválkodik, 
  • a kocsisor pedig ki tudja, meddig torlódik. 
  • A hab a tortán, hogy például az itt közlekedő, legalábbis a nevében expressz járat 100E külön sáv híján immáron az autókhoz hasonlóan a dugóban vesztegel. Ez azért nehezen nevezhető környezetbarát és ideális megoldásnak. 

Pláne, hogy a 100E egyfajta aranytojást tojó tyúk a fővárosnak, hiszen a már 2200 forintért kínált jegyekből milliárdos bevétele származik a BKK-nak. Azzal, hogy a budapesti repülőérre közvetlenül közlekedő járatot belekényszerítik az autósforgalomba, egyértelműen nő a menetidő és romlik a szolgáltatás színvonala. Vitézy Dávid közlekedési szakértő az Omnibusz posztját megosztva úgy kommentálta a helyzetet, hogy 

 

be kéne végre látni, hogy ez a forgalmi rend nem lesz így jó.

 

Hogy a városvezetés szerint miért jó igenis az új forgalmi rend az Üllőin, az nem egészen világos. Az igaz, hogy miután az M3 metróvonal felújítása befejeződött, a felszíni buszpótlás szükségtelenné vált. Erre hivatkozva számolják fel a pótló buszoknak kialakított buszsávokat. Csakhogy az Üllőin ettől függetlenül is közlekednek buszjáratok, amelyek most azzal szembesülnek, hogy buszsávot kirántották alóluk, a felszabadult útpályát odaadták a nem igazán létező kerékpáros forgalomnak, illetve újabban (mint azt a fenti példa mutatja) autós parkolásra. Ennek a haszna és értelme egyelőre minimálisan sem látszik, cserében viszont most már a személyautós közlekedésen túl a közösségi közlekedést is ellehetetleníti.

Kiderült, mennyibe kerültek a kerékpársávok Budapesten: százmilliót költött rájuk a főváros, pedig papíron nincs is pénze

Budapest a csőd szélén táncol, de a városvezetés nem sajnálja a pénzt a védett kerékpársávokra. Az Üllői és a Váci úti műanyag oszlopos megoldást eddig is számos kritika érte, most pedig már azt is lehet tudni, hogy méregdrága volt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.