BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kampányüzemmód: az elmúlt hét év legfontosabb pillanatát nyúlta le a repülőjegyek drágulásáért küzdő polgármester

Korábbi klasszisok helyett Szaniszló Sándor, a XVIII. kerület DK-s polgármestere végezte el a kezdődobást a PLER-Budapest mérkőzésén. A politikus az Üllői út felújításával és az 50-es villamossal is kampányol.

Hét év után játszott újra elsőosztályú férfi kézilabda-mérkőzést a PLER-Budapest, a nagy hagyományokkal bíró, klasszisok sorát kinevelő klub vezetősége pedig válogathatott volna, hogy melyik egykori sztárja végezze el a kezdődobást – ám a nagy pillanat Szaniszló Sándor DK-s polgármesternek jutott.

Szaniszló Sándor DK-s politikus végezte el a kezdődobást
Fotó: PLER-Budapest

A XVIII. kerületi politikus még MSZP-s színekben nyerte el a választók bizalmát, ám nem sokkal később csatlakozott a DK-hoz, és egészen addig nem mutatott mindennapos érdeklődést a sport iránt, amíg el nem dőlt, hogy a PLER hatalmas meglepetésre visszajut az élvonalba a korábbi FTC-sikeredző Horváth Attila vezetésével.

Nem a DK-irány szerint járt el

Szaniszló Sándor színpadiasan gratulált a feljutáshoz, és a nyár folyamán többször is írt a PLER-ről, például meglátogatta az U18-as csapatot az egyik edzésén. Összességében tehát elmondható, hogy a politikus szívesen mutatja meg magát, ha sikerről van szó – miközben pártja, a DK a budapesti atlétikai világbajnokság előtt közleményben tudatta, hogy nem vesznek részt politikusai az eseményen, mert „önmagát ünnepli az Orbán-rendszer”. Úgy tűnik, Szaniszló Sándornak nincs problémája az élsporttal és az ünnepléssel, ha saját magáról van szó.

Hitel helyett TAO-forrás

A kezdődobás helyszíne pláne különleges volt, hiszen az új pestszentlőrinci sportcsarnokban, a Budapest Airport Arénában történt. A projekt előkészítését, pályáztatását, a Magyar Kézilabda Szövetséggel és a Budapest Airporttal történő megállapodást még a Fidesz-vezetés bonyolította le a választások előtt.

Szaniszló Sándor szövetségese, az MSZP-s Kunhalmi Ágnes kritizálta is a finanszírozást, pedig a kerületi adófizetők valójában jól jártak vele:

a felújítás nagyrészét a Budapest Airport állta TAO-forrásból, miközben 2006-ban, a szocialista vezetés Szaniszló Sándor alpolgármestersége alatt mindezt hitelből szerette volna megvalósítani.

Minden álma a légiutas-adó bevezetése

A kezdődobás elvégzője más formában is kötődik a Budapest Airporthoz: Szaniszló Sándor mindent megtesz a jogsértő légiutas-adó bevezetéséért, és bár azt azért nagyjából elismerte, hogy borzasztó munkát végeztek eddig, nem adják fel, és néhány hónap múlva ismét szeretnének ezer forintot kivenni minden Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező, onnan induló, esetleg ott átszálló utas zsebéből.

A tervet az első pillanattól kezdve jogsértőnek tartották a légitársaságok, a Budapest Airport és a földi kiszolgálók mellett adószakértők és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége – a témában készült összefoglalót ide kattintva olvashatják el.

Amikor egyébként a Kúria visszamenőleges hatállyal törölte el a légiutas-adót, Szaniszló Sándor közösségi oldalán indulatosan reagált. Egyebek között azt kifogásolta, hogy éjjel jelent meg a Magyar Közlönyben a légiutas-adóval kapcsolatos végzés – a legfrissebb Magyar Közlönyöket egyébként rendre késő este hozzák nyilvánosságra, ezt egy ilyen rutinos politikusnak, a DK fővárosi frakcióvezetőjének is tudnia kellene.

Túlárazott és irreálisan hosszú felújítás

Nem a kerületi csapat feljutása az egyetlen kampánytémája Szaniszló Sándornak: az Üllői út mindössze 4,2 kilométeres szakaszának felújítására 2 milliárd forintot költ el Pestszentlőrinc – a főváros helyett, ez ugyanis Budapest feladata lenne, ám Karácsony Gergely csupán annyit tudott tenni, hogy azt nyilatkozta, teljesítették az ígéretüket, amihez egyébként az általa vezetett Fővárosi Önkormányzat nem tett hozzá gyakorlatilag semmit.

A munkálatok júniustól egészen november végéig tartanak az útpályán, addig csupán az egyik sávot használhatják az autósok – szakértők szerint

túlárazott és irreálisan sokáig tart a felújítás,

a kerület viszont rendszeresen büszkélkedik a költségkeret és a határidők betartásával.

Maradtak a klíma nélküli villamosok

A felújításhoz kapcsolódik, hogy Karácsony Gergely és Szaniszló Sándor áprilisban ünnepélyes keretek között „egy utolsót utaztak” a hannoveri villamoson, csakhogy a kéthónapos felújítást követően minden második jármű továbbra is a korszerűtlen, lépcsős, klíma nélküli típus az 50-es villamos vonalán. A pestszentlőrincieknek és a kispestieknek korábban azt ígérték, kizárólag CAF-ok közlekednek majd az Üllői úton.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.