BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lázár János minisztériuma ráförmedt Vitézy Dávidra: „Most sem mond igazat”

Hosszabb ideje tart a nyilvános vita Lázár János minisztériuma és Vitézy Dávid között. A történet újabb fejezetéhez érkezett.

Vitézy Dávid most sem mond igazat – így kezdődik az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szombati közleménye. Ebben a tárca a volt közlekedési államtitkár ugyancsak szombaton megjelent nyilatkozatára reagált, amelyet a G7.hu-nak adott.

20221104 Szombathely

A tervek szerint a GYSEV Zrt. jövőre a vasútállomás Kőszeg felőli oldalán lévő sínhálózatot újítja fel. A beépítendő új elemeket a Söptei út melletti területen szerelik össze.

Fotó: Unger Tamás UT Vas Népe
Vitézy Dávid szerint a legjobb vasúti szakemberek távoztak az állam kötelékéből, Lázár János tárcája szerint viszont ez nem igaz. Fotó: Unger Tamás / Mediaworks

Vitézy Dávid azt állította (ehhez érdemes meghallgatni magát a hanganyagot, nem csupán a leiratot elolvasni – a szerk.), hogy Magyarországon a vasútfejlesztéssel professzionálisan foglalkozó intézményeket – mint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vagy az általa vezetett Budapest Fejlesztési Központ Zrt., ahol az összes fővárosi agglomerációs vasúti beruházás előkészülete zajlott – bezárták, aminek a következtében a tíz legjobb vasútfejlesztési kollégából kilenc távozott az állam kötelékéből. Vagy azért, mert kirúgták, vagy azért, mert nem kívánt tovább dolgozni az ÉKM-mel. 

Tehát a szellemi erőforrás, ami a vasútfejlesztésen dolgozott, 90 százalékban eltűnt, ezt tényszerűen ki lehet jelenteni és ezzel nem sértek meg semmit. A 10 százalék, aki maradt, ő is úgy éli meg, hogy eltűnt a háta mögül a képesség és a háttér

– fogalmazott. Megjegyezte, hogy a távozott magyar szakemberek közül sokan Ausztriában vállaltak munkát, ahol a vasútfejlesztés húzóágazat. Az ÉKM ezt a nyilatkozatot sérelmezi és kijelentette: az egykori közlekedési államtitkár újabb megszólalása, amelyben azt állítja, hogy tízből kilenc vasútfejlesztési szakember elhagyta a szakmát, nem igaz. Szerintük ez csak „újabb ízléstelen, tisztességtelen ferdítés” azon vasúti és vasutas szakemberekkel szemben, akik most is az örökölt helyzet megoldásán dolgoznak. 

Vitézy Dávid állításával szemben az igazság az, hogy 2023 januárjában, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megszűnése után a vasúti szakterületen dolgozók közel 80 százaléka fogadta el az Építési és Közlekedési Minisztérium ajánlatát és folytatta, folytatja munkáját

– szögezték le. Azt is megjegyezték, hogy a MÁV-Volán csoporttól kapott információk alapján a cég ez évi fluktuációja nem különbözik a tavalyitól, 10 százalék körül alakul. Szerintük Vitézy Dávid „minden valóságalapot nélkülöző állítása” alapján 90 százalékos távozási aránynak kellett volna bekövetkeznie.

Az ÉKM és Vitézy Dávid között hónapok óta tart a vita, ami leginkább a vasút fejlesztéséről és a MÁV állapotáról szól, azonban többször személyeskedésig fajult. A Világgazdaság számos cikkben beszámolt ezekről az összeütközésekről, például itt és itt is.

Nem felnagyítani kellene a problémákat, hanem együttműködni – üzent Lázár Vitézynek

Mindenkinek tisztán kell látnia, hogy az elmúlt negyven évben nagyon komoly forráskivonás történt a Magyar Államvasutáknál – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki a Radió7-nek adott interjújában reagált Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár kritikáira is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.