BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hetekig nem lehet közlekedni az egyik legforgalmasabb MÁV vonalon

November 17-ig tartó 3 hetes időszak alatt vonat egyáltalán nem közlekedhet több tíz kilométeren keresztül.

Október 27-én legnehezebb fázisához ér az Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es számú) vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása. Ekkor ugyanis az alépítményhibák javítása és a talaj stabilizációja átmenetileg mindkét vágány kizárását szükségessé teszik – közölte a MÁV.

November 17-ig tartó 3 hetes időszak alatt vonat egyáltalán nem közlekedhet a munkálatokkal érintett, mintegy 30 kilométeres szakaszon. 

 

tehervonat_LUS_853820220222 Budapest Teherpályaudvar TehervonatFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG20220222 Budapest 
Teherpályaudvar 
Tehervonat
Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A teljes pályazár idején a MÁV-Volán-csoport a személyforgalmat pótlóbuszokkal szolgálja ki, míg a tehervonatok számára alternatív útvonalat jelöl ki.

Az 1-es vasútvonal Magyarország legintenzívebben használt tehervonati összeköttetése: mind a belföldet érintő export-import forgalomban, mind a balkáni országokat érintő tranzitforgalomban kiemelt szerepet játszik. A vasúttársaság ezért arra törekszik, hogy a tehervonatok az átmeneti forgalmi rend ideje alatt is zökkenőmentesen és teljeskörűen közlekedhessenek, hiszen esetükben az áru közúton történő szállítása nem reális megoldás.

A tehervonatok egy része Szlovákián keresztül, illetve Székesfehérvár és Veszprém felé tud kerülni, nagyobb részük azonban – a vágány lezárásához kapcsolódó technológia részeként – a Kelenföld–Székesfehérvár–Komárom útvonalon (és vissza) fog közlekedni, Székesfehérvár és Komárom között dízelvontatással.

A MÁV által kialakított, rendkívüli forgalmi rend és technológia talán legfontosabb eleme az, hogy a Székesfehérvár–Komárom (5-ös) vasútvonal végpontjaira rendelt, nagy teljesítményű dízelmozdonyok segítségével a tehervonatok – lehetőség szerint az eredeti vonatok megbontása nélkül, azaz a villamos vontatójárművükkel együtt – leközlekednek, Komáromtól, illetve Komáromig pedig az eredeti közlekedési rendjük szerint folytathatják útjukat. A MÁV ebből a célból 8 darab dízelmozdonyt biztosít a vállalkozó vasúti társaságok részére, amelyeknek a költségét a vágányzári kerülőútirány költségei között magára vállalja. 

Lázár János minisztériuma új korszakot hirdetett meg: gyökeresen átalakul a MÁV és a Volán

A MÁV-Volán csoportnak gyökeresen meg kell újulnia mind szervezetében, mind hatékonyságában, korszerűségében, utascentrikusságában, irányításában és mindennapi működésében. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.