BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karácsony Gergely szerint szinte sehol nem csökkentek úgy a dugók, mint Budapesten

Karácsony Gergely szerint a kormánymédia állításával szemben nemhogy nőttek volna a dugók a fővárosban, sokkal inkább csökkentek.

A lakájmédia apokaliptikus képet kíván festeni Budapest közlekedéséről. Nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak. Íme, néhány tény Budapest „szörnyű” dugóhelyzetéről ezzel kezdi posztját Karácsony Gergely főpolgármester.

20230606 BudapestElkészült a Corvin Palace homlokzata Felújított homlokzatot leleplező ünnepség Eredeti állapotában látható újra az egykori Corvin Áruház 1967-ben alumíniumburkolattal eltakart homlokzata. A 20 ezer négyzetméteres műemlék épületben az üzletek augusztus végén nyitnak meg.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG A képen: Karácsony Gergely főpolgármester 20230606 Budapest
Elkészült a Corvin Palace homlokzata 
Felújított homlokzatot leleplező ünnepség 
Eredeti állapotában látható újra az egykori Corvin Áruház 1967-ben alumíniumburkolattal eltakart homlokzata. A 20 ezer négyzetméteres műemlék épületben az üzletek augusztus végén nyitnak meg.

Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG 
A képen: Karácsony Gergely főpolgármester
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A TomTom navigációs rendszerek műszeres mérései szerint 2022-ben Budapesten 9 százalékkal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók

fogalmazott a városvezető, hozzátéve, Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában viszont meredeken növekedett a kényszerűen eltöltött várakozási idő Budapesten. „Nem véletlenül. Az akkori városvezetés elhitette a budapestiekkel, hogy korlátok nélkül autózhatunk a városban. Ennek meg is lett az eredménye: hosszú kocsisorok a forgalmas útszakaszokon.” 

Majd azzal folytatja, hogy  ezzel szemben „mi elsősorban fenntartható alternatívát biztosítunk az autózás mellé: megfizethető és versenyképes közösségi közlekedést, biztonságos és komfortos biciklizést és egyre több helyen, megfelelő környezetben történő gyaloglást. Természetesen a dugók számát ezer más körülmény is befolyásolja, de egy modern nagyvárosban egyszerűen hazugság az autózást propagálni a városlakók számára. Ahogy az is hazugság, hogy egyre több dugó lenne Budapesten.”

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.