A lakájmédia apokaliptikus képet kíván festeni Budapest közlekedéséről. Nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak. Íme, néhány tény Budapest „szörnyű” dugóhelyzetéről – ezzel kezdi posztját Karácsony Gergely főpolgármester.
A TomTom navigációs rendszerek műszeres mérései szerint 2022-ben Budapesten 9 százalékkal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók
– fogalmazott a városvezető, hozzátéve, Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában viszont meredeken növekedett a kényszerűen eltöltött várakozási idő Budapesten. „Nem véletlenül. Az akkori városvezetés elhitette a budapestiekkel, hogy korlátok nélkül autózhatunk a városban. Ennek meg is lett az eredménye: hosszú kocsisorok a forgalmas útszakaszokon.”
Majd azzal folytatja, hogy ezzel szemben „mi elsősorban fenntartható alternatívát biztosítunk az autózás mellé: megfizethető és versenyképes közösségi közlekedést, biztonságos és komfortos biciklizést és egyre több helyen, megfelelő környezetben történő gyaloglást. Természetesen a dugók számát ezer más körülmény is befolyásolja, de egy modern nagyvárosban egyszerűen hazugság az autózást propagálni a városlakók számára. Ahogy az is hazugság, hogy egyre több dugó lenne Budapesten.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.