Lázár János bejelentette, hogy megállapodtak, méghozzá jó időben és jó helyen – még januárban és a tárgyalóasztalnál. Az építési és közlekedési miniszter szerint 9 szakszervezetből 7 elfogadta az ajánlatát, amelynek értelmében 3 év alatt majdnem a harmadával nő a bér. Ezen felül 2025-re és 2026-ra is garantálják a reálbér-növekedést.
A béremelési ajánlatnak a tárcavezető közlése alapján az alábbiak a fő pontjai:
Mindezek után a kilenc szakszervezetből hét, köztük a MÁV és a HÉV munkavállalóit képviselő elfogadta az ajánlatot, a Volán-szakszervezetek azonban nem, és időt kértek, hogy egyeztessenek a tagsággal.
Aki most kimarad, az lemarad
– reagált erre Lázár. Kifejtette, hogy az emelt összegű béreket attól a hónaptól utalják, amelyben a szakszervezetek csatlakoznak a megállapodáshoz, ezért felkérte a buszsofőröket, hogy fogadják el az ajánlatot.
Még maradt idő arra, hogy akár a volánbuszos kollégák is január elsejétől kapják meg az emelt összegű bérüket: ehhez az kell, hogy az őket képviselő szakszervezetek most gyorsan lépjenek és január 31-e éjfélig csatlakozzanak a megállapodáshoz. Mi az utolsó pillanatig készek vagyunk az aláírásra – tette hozzá az építési és közlekedési miniszter.
A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) korábbi Facebook-posztjában már belengette, hogy a Közúti Közlekedési Szakszervezettel (KKSZ) együtt minden vasutas és HÉV-szakszervezet elfogadja a munkáltató ajánlatát és a keddi napon aláírja a hároméves bérmegállapodást.
„Itt tartunk most, a SZAKSZ operatív szervezete, február 5-ei SZIB-ülésén dönt a munkáltató ajánlatáról” – közölte Dobi István, a SZAKSZ elnöke. Utóbbi hétfői posztjában felvetette a februári sztrájk lehetőségét: „Volánbusz-dolgozók, mi a véleményetek erről?” – írta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.