BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megkérdezték a BKK-vezértől, hogy miért nem szóltak az utasoknak a járatritkításokról: „mintha hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele”

Harctéri vakság – a jelek szerint ettől szenved már másfél hete a főváros vezetése és a Budapesti Közlekedési Központ. Máskülönben nehezen érthető, miért nem ismerik el a járatrikítás tényét, majd most miért sértegetik az utasokat.

Zártkörű háttérbeszélgetést szervezett a sajtónak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökre. Pontosabban csak fél tucat általuk kiválasztott újságnak, hogy elmagyarázzák, miért ritkították meg egyik napról a másikra több mint fél száz busz-, villamos- és trolijárat közlekedést Budapesten. 

bkk, busz
Megkérdezték a BKK-vezértől, hogy miért nem szóltak az utasoknak a járatritkításokról – „mintha hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele”. Fotó: BKK

A félig-meddig titokban szervezett találkozó több szempontból is érdekes. Egyfelől a BKK az új menetrendek megjelenése előtt még elhallgatta a változásokat a lakosság elől. Most viszont alig egy héttel a rendszer életbelépését követően már meg tudott szervezni egy tájékoztatót.

Azonban nyilvános sajtóesemény helyett a neki tetsző médiát hívta meg. Az egész úgy derült ki, hogy egy civil közlekedési szervezet, a VEKE nyilvánosságra hozta a kiküldött meghívókat. 

Ebben a BKK nem nevezte járatritkításnak a járatritkítást, inkább úgy fogalmazott, hogy be szeretné mutatni

a fővárosban közlekedők megváltozott utazási szokásait, illetve hogy ezek milyen fejlesztési lehetőségeket tesznek lehetővé a következő hónapokban.

Mindenesetre mivel a Világgazdaságot nem értesítették a csütörtöki eseményről, megkereste a BKK-t, hogy részt vehet-e azon. Válaszukban kifejtették, hogy mivel szerintük a Világgazdaság nem érdeklődött kellőképpen (kevesebb, mint egy hét alatt közel tucatnyi cikket írtunk a fejleményekről – a szerk.) a menetrendváltozás témája iránt, ezért erre sajnos nincs lehetőség.

A 24.hu viszont bebocsátást nyert, így tudható, mi hangzott el a BKK VII. kerületi központjában. A tudósítás alapján kijelenthető, hogy a járatritkítás körüli botrány újabb mélypontját érte el. A lap szerint ugyanis Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója sértő módon nyilatkozott a BKK utasairól. Erre elsőként Vitézy Dávid egykori BKK-vezérigazgató és közlekedési államtitkár, talán főpolgármester-jelölt hívta fel a figyelmet.

Walter Katalin kezdetben arról beszélt, hogy finomhangolás biztosan lesz, de a járatritkításokat egy az egyben aligha kell visszavonni. Amikor a megfelelő tájékoztatás hiányról kérdezték, úgy reagált, hogy társadalmi egyeztetésre csak akkor lett volna szükség a mostani intézkedést megelőzően, ha járatok szűntek volna meg vagy ha hálózati átalakítást hajtottak volna végre. 

Megjegyezte még, hogy október végén több civil szervezettel is egyeztettek. Ezen a ponton pattanhatott el valami a vezérigazgatónál, mert úgy folytatta, hogy ebbe a folyamatba az utasokat nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, 

mintha hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele.

A megjegyzés sokaknál kiverte a biztosítékot. 

Vitézy Dávid úgy kommentálta, hogy egyszerűen fel sem tudja fogni, hogy egy utasok milliót szállító közszolgáltató első számú vezetőjének szájából, hogyan hangozhat el egy ilyen mondat. „Emberek vagyunk, Budapest az otthonunk, a közösségi közlekedéssel iskolába, munkába és szórakozni járunk. A budapestiek nem vágásérett pulykák, akik jobban teszik, ha beletörődnek a sorsukba, mert jön a hálaadás vagy épp ezúttal a járatritkítás. Ilyet nemcsak egy felelős vezető nem mondhat, hanem egy minimális empátiával rendelkező személy sem” – húzta alá.

Szerinte ha ez a mondat tényleg így elhangzott, a BKK vezérigazgatójának távoznia kell a posztjáról. Karácsony Gergely főpolgármesternek pedig elnézést kell kérnie a budapestiektől és azonnal visszavonni a járatritkításokat.

Kellemetlen percek: Karácsony Gergely élő adásban tagadta le a budapesti járatritkítást, de aztán a fejéhez kapott

Ami az elmúlt két napban történt a fővárosban, az kétség kívül botrányos. A főpolgármester most bement egy tévéstúdióba, és egészen különös módját választotta a helyzet kezelésének.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.