A Magyar Közút a vezess.hu kérésére készített összeállítást Magyarország legveszélyesebb útjairól, a listán 103 baleset-halmozódási helyet jelölt meg a közútkezelő. A sorrend a 2020 és 2022 közötti időszak alapján állt össze, ebből 43 veszélyes hely lakott területen belüli, a maradék 60 pedig azon kívül található.
A 103 útszakaszból 79-et baleseti gócpontként tart nyilván az elemzés. A portál emlékeztet rá, hogy egyszer már összeállították a kérésükre a 2017 és 2019 közötti három esztendőben legveszélyesebbnek bizonyult utak sorrendjét, az akkori adatbázisban kilométerszelvényre pontosan meghatározták a problémás helyeket.
A mostani adatokból az derül ki, hogy 2020 eleje és 2022 vége között az 51-es/510-es út dunavarsányi, valamint a város környéki szakasza bizonyult az ország legveszélyesebb útjának 33-as súlyozott balesetszámmal.
A korábbi hároméves szakaszban még a 82-es főút egy majdnem kilométeres szakasza volt az első a Bakonyban, amely most már csak a negyedik. A most első Pest vármegyei út veszélyességét jól illusztrálja, hogy sokkal rövidebb, mint a sorban mögötte lévő 4-es főút. Íme, a top 10 legveszélyesebb magyarországi út a 2020 és 2022 között történt balesetek alapján.
A táblázatok jobb oldali hasábjaiban az adott úton történt összes baleset száma, valamint a „súlyozott balesetszám” adata szerepel, utóbbi némi magyarázatra szorul. Minden egyes személysérüléses baleset rendelkezik egy úgynevezett súlyszámmal, amely a sérülés mértékétől függ. Egy könnyű sérülésekkel járó balesetnél ez a szám alacsonyabb, míg a halálosnál magasabb. Ezt az adatot a végén összeadták a balesetek együttes számával – így alakította ki a Magyar Közút Zrt. a sorrendet.
Az oldal szerint nem véletlen, hogy a 82-es út hátrébb csúszott a listán, ugyanis a Magyar Közút Zrt. nemcsak berakja egy Excelbe a veszélyes útszakaszok adatait, hanem a jogszabály szerint a 79 baleseti gócpontnál beavatkozási javaslatokat készít.
„A kisebb költségű fejlesztéseket 2023-ban megvalósítottuk, vagy tervezéssel előkészítettük. Ezek lehetnek burkolatijel-festési, táblázási, közvilágítás-fejlesztési vagy jelzőlámpás csomóponttá történő átépítési munkák. A jelenleg is folyamatban levő tervek elkészítése után a jelentősebb beavatkozásokat (pl.: körforgalom, többlet forgalmi sávok építése) pedig a jövőben, ütemezetten, egyéb közlekedésbiztonsági projektek keretében lehet megvalósítani” – válaszolta a cég a lapnak. Az útkezelő értékelése szerint külterületen jellemzően a csomópontok és az éles kanyarok okozzák a legtöbb bajt, míg településeken belül a különféle útkereszteződések.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.