Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a magyar zenetörténet a rendszerváltást követő időszakának fontos mérföldkövéhez érkezett, hiszen először valósul meg, hogy egy magyar előadó megtöltse, ráadásul egymást követőn háromszor a legnagyobb magyarországi létesítményt, a Puskás Arénát.
Márpedig Azahriah éppen erre készül: először május 24-én pénteken, majd május 25-én szombaton, végül május 26-án vasárnap lép fel az alapesetben 67 ezer férőhelyes stadionban. A tripla koncertet a kezdetektől fogva telt házasnak hirdették, de mostanra kiderült, maradtak még jócskán szabad jegyek: egyrészt a másodpiacon is tömegével hirdetnek, másrészt a hivatalos jegyértékesítő csatornán is könnyen találni – ha nem is bármelyik szektorba – belépőket.
A fejlemények kapcsán több kérdés is felmerült lapunkban, ezért megkerestük a koncert szervezőjét, egyben hivatalos jegyértékesítőjét, a Broadway Ticket Hungary Kft.-t, amelynek ügyvezetője, Kovács Zoltán rövid, de annál részletesebb interjút adott a Világgazdaságnak. Ebből egyebek mellett kiderül, hogy
Az utóbbi kapcsán, bár nehéz az összehasonlítás, de egy biztos: folyó áron még egyetlen magyar előadó sem ért el ekkora összeget. Következzen tehát az interjú Kovács Zoltánnal.
Összesen hány jegyet értékesítettek a három előadásra?
Több mint 130 ezer darabot.
Nagyságrendileg mekkora bevételt jelent ez?
Kicsivel több mint nettó 1,5 milliárd forintot.
Sajnos, a 27 százalékos áfa nagyon sokat levesz a bevételből.
Maradtak még szabad jegyek?
Mikor tavaly októberben elkezdtük a jegyek értékesítését, még a pontos színpadi, valamint a technikai tervezés nem készült el. Így biztonsági tartaléknak befoglaltunk jegyeket. Mindez azt jelentette, hogy 2023 októberében nagyságrendileg 43 ezer jegyet értékesítettünk koncertenként.
Azahriah a Puskásban: három nap múlva koncert, de valamiért tömegével adja el a jegyeket a közönségPénteken adja az első koncertjét Azahriah a Puskás Arénában. Aztán szombaton és vasárnap is fellép. Amikor megindult a jegyértékesítés, őrületes kereslet mutatkozott. Most viszont úgy tűnik, sokan próbálják meg az utolsó pillanatban értékesíteni a belépőjüket, és találni szabad helyeket a stadionban is. |
Ezt követően, most áprilisra készült el a teljes színpadi tervezés, ennek ismeretében pedig a korábban befoglalt, de immáron fennmaradó belépőket fel tudtuk szabadítani. Ezzel nagyjából 4 ezer jegyet még ki tudtunk bocsátani dátumonként, de már ezeknek is gazdára talált a nagy része.
Tehát telt házas lesz Azahriah Puskás-beli tripla koncertje?
Ezt szeretném is tisztázni, mivel sokszor 60-70 ezer jegyet emlegetnek egy koncert esetén. A teljes telt ház egy koncerten ezzel a színpadi elrendezéssel együtt maximum 50 ezer nézőt jelent.
Összességében nagyjából 98-99 százalékos lesz az eladás, vagyis telt házasnak mondható.
Az elmúlt hetekben a közösségi médiában, illetve a Ticketswap felületén is lehet tapasztalni, hogy megugrott az eladó Azahriah-jegyek száma. Mennyiben tekinthető szokásos jelenségnek, hogy ezrével árulnak belépőket a másodpiacon?
Általánosságban jellemző, hogy néhány jegy tulajdonost cserél a másodlagos piacon. Ez körülbelül a 2 százaléka az eladott jegymennyiségnek. Persze, ebben az esetben ez több ezer belépőt jelent, de ahogy más koncerteknél, úgy itt is teljesen normális jelenségről van szó.
De mi lehet az oka annak, hogy viszonylag sok Azahriah-jegy eladó korábbi vásárlók részéről? Ez visszavezethető valamiféle üzérkedésre, vagy esetleg szimplán csak csökkent az extrém érdeklődés Azahriah iránt?
Sajnos, már más koncertek esetében is előfordult jegyhamisítás, valamint a jegyekkel való visszaélés. Mindenkinek szeretném felhívni a figyelmét, hogy csak hivatalos jegyértékesítési felületen vásároljon, mert csak ez garantálja, hogy eredeti és érvényes belépőért fizet. A legtöbb hamis jegy a Jófogás és Facebook Marketplace felületeiről került ki. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy semmilyen másodlagos portál sem nyújt garanciát a koncertre való bejutásra.
Az előadó utáni érdeklődés nem esett vissza, viszont az igaz, hogy a kínálat megnőtt, hiszen Azahriah a legtöbb neves fesztiválon is fellép az idén nyáron.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.