Általános üzemanyagár-csökkentés lépett életbe a magyar benzinkutakon – derült ki a Holtankoljak friss adatközléséből. Az üzemanyagár-figyelő blog szerint ugyanis péntektől újra változtak a hazai üzemanyagárak: a benzin és a gázolaj esetében is öt-öt forintos árcsökkenésről döntöttek a nagykereskedők.
Mindez nem meglepetés, ahogy arra lapunk kedden felhívta a figyelmet, az olaj jegyzése négyhavi negatív csúcsot ért el, és 77 dollárnál alakult hordónként. Ebből pedig az is következett, hogy a magyarországi üzemanyagár is lefelé korrigálhat. Miután ez az áresés várhatóan az üzemanyag-kiskereskedelemben is megjelenik, így a következő átlagárakra számíthatnak a járműtulajdonosok a hét utolsó munkanapjától:
Az üzemanyagár-figyelő blog szerint a péntekit megelőzően az a döntés született a nagykereskedők részéről, hogy a hét közepén nem változnak a hazai üzemanyagárak. Tehát szerdán a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is maradt az előző, akkori szinten.
Kedden késő délutánra 77 dollárra alá zuhant a Brent olaj jegyzése. Az árfolyam már hétfőn elhagyta a 80 dolláros lélektani határt. A mértékadó Brent olajfajta hordónkénti egységárának változása a hazai üzemanyagárakat is befolyásolja, a nyolcvan dollár alatti szint volt a fő indok, amiért csökkent az üzemanyagok ára.
legutóbb február legelején volt ennyire alacsony az olajár.
A folyamatnak nyilvánvalóan szorosan köze van ahhoz, hogy az olajkartell vasárnapi döntése meglepte a piacot. Az OPEC megállapodásának lényege, hogy 2025. januárig meghosszabbították a korábban elhatározott kibocsátáscsökkentést, ugyanakkor 2025 januárjában elkezdik növelni a kibocsátást, első körben napi 750 ezer hordóval.
Az Erste elemzői arra hívták fel a figyelmet, hogy előzetesen az olajpiaci szereplők arra számítottak, hogy az OPEC az év végéig tartja majd a mostani szűk kínálatot. Ezzel szemben kiderült, hogy októbertől többet szeretne termelni, ami a negyedik negyedévben túlkínálatot jelenthet a globális kőolajpiacon.
Valóban megjelent Magyarországon és szervezi az első boltja, illetve boltjai megnyitását az orosz kiskereskedelmi lánc, a Mere – értesült piaci forrásokból a Világgazdaság. Egyelőre csak arról lehet beszélni, hogy az orosz lánc három körben öt-öt, összesen 15 üzletet alakítana ki Magyarországon.
Ennek megvalósítását ráadásul ahhoz köti a Mere, hogy a már átadott boltokat hogyan fogadják majd a hazai vásárlók. Éppen ezért időbeli korlát nincs is megszabva, csak az, hogy az első etapban Budapesten és az agglomerációjában kezdenék meg a működésüket, majd a vidéki nagyvárosok következnének, és aztán a kistelepülések. A legelső Mere Újpesten nyílhat ez év végén.
Tudomásunk szerint a Mere maximum 500 termékes kínálattal fog rendelkezni, ennek 80 százalékát pedig a már jól megszokott magyar beszállítók adják. (A fennmaradó részt olyan, főképp szintén hazai termelők adhatják, akik eddig nem feltétlenül jutottak be a kiskereskedelmi láncok polcaira.)
Ezen a téren kifejezetten jól áll az orosz lánc, a szortimentjében nincs lyuk, a beszerzők ezeket a kapacitásokat már lekötötték.
A Mere egyértelműen a magyar vásárlók legendásan hangsúlyos árérzékenységére apellál az üzleti modelljében.
Jó hír érkezett a hányattatott sorsú, páratlan magyar autópálya megépítéséről. Most egy 57 kilométeres rész tervezése kezdődik meg az M9-en. Június 5-én, kora délután írták alá az M9-es gyorsforgalmi út újabb szakaszának a tervezéséről szóló szerződést, méghozzá az 51-es és 53-as számú főút közötti részének. Ez a gyakorlatban Dusnok és Tompa összekötését jelentené, ami egy 57 kilométeres táv. Ennek a tervezési munkáira szerződtek le szerdán.
A Világgazdaság legutóbb az idén márciusban írt az M9-es autópálya körüli fejleményekről. Akkor arról számoltunk be, hogy az ÉKM megbízásából a Roden Kft. és a Főmterv Zrt. készítheti el a Tompától az országhatárig futó, mintegy 7 kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi út, illetve egy új teherforgalmi határátkelőhely terveit.
Az M9-es autópálya megépítése régi terv, 2001 óta ismert a koncepció. Ha teljes egészében elkészülne, nagyjából 300 kilométer hosszúságot érne el. Ezzel ez az autópálya lenne a leghosszabb tranzitútvonal Magyarországon. Célja a jelenlegi sugaras gyorsforgalmi úthálózat összekötése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.