Egy jól ismert izraeli joghurt csomagolásának apró változása verte ki a biztosítékot Izraelben. A helyi, Strauss nevet viselő élelmiszeripari óriási Törpök márkájú joghurtjának legújabb, héber nyelvű felirata ugyanis olyan betűtípusra váltott, amely az eredetileg hímnemű feliratot nőneműként is olvashatóvá teszi.
Ráadásul a Haaretz beszámolója szerint a joghurt új kampányt is indított ezzel párhuzamosan, ahol a fiának és a lányának mesét olvasó apukától azt kérdezni a lánya, hogy legyőzheti-e most a sárkányt a lány.
Sőt, a Strauss még egy olyan weboldalt is létrehozott, amely a nemek közötti egyenlőség tanításában segíti a szülőket, hogy fiaik és lányaik azt csinálhassák, amit csak szeretnének. Ez azonban a vásárlók egy részénél kiverte a biztosítékot, és
sokan háborodtak fel a történtek miatt olyannyira, hogy bojkottot is hirdessenek a márkával szemben.
Mások viszont arra hívták fel a figyelmet, hogy Izraelnek most valószínűleg nem ez a legnagyobb gondja, és butaság egy logóváltás miatt ilyen drasztikus lépéseket tenni, de volt, aki szerint a joghurt Törpék neve is offenzív, inkább Kisembereknek kellene hívni.
Az elmúlt években több kezdeményezés is volt a több mint háromezer éves héber nyelv modernizálására, ennek keretében megszűnnének a szigorú nemi szabályok. Sokak szerint ugyanis a hímnem alapvetésként történő használata negatív hatással jár a lányokra és a nőkre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.