Kifejezetten jövedelmező lehet, ha az ember a világ legnagyobb videómegosztó portáljára – a YouTube-ra – olyan tartalmakat tölt fel, amelyekben nem tesz mást, mint videojátékokkal játszik, és megjegyzéseket fűz hozzájuk – derül ki a Business Insider cikkéből.
Persze ez csak akkor hoz szép summát, ha több millióan nézik a feltöltött videókat,
de akinek már egy stabil, lelkes és nagy követőtábora van, az könnyen megalapozhatja az életét. A Business Insider bemutatja azt is, hogy a tíz legjobban fizetett youtuber (a videómegosztó népszerű felhasználója) közül öt csupán videón rögzíti, hogy videojátékokkal játszik.
A modern szakma úttörője cím a svéd Felix Kjellbergé, akit a rajongói csak PewDiePie néven ismernek. Kjellberg az elsők között volt, akik jelentős bevételre tettek szert a számítógépes játékok kommentálásával. A Göteborgban született férfi volt az első videojátékos, akinek a munkássága több mint százmillió érdeklődőt vonzott.
A népszerű gamerek (videojátékosok) keresete alapvetően három dologból tevődik össze: a YouTube által fizetett összegből, a szponzorok által és a nyilvános megjelenésekért fizetett pénzből. Akad olyan youtuber, aki már saját ruhamárkát is piacra dobott. A jelenleg legjobban kereső játékvideós a huszonöt éves amerikai Preston Arsement, akinek évente tizennégymillió dollár üti a markát.
Őt követi a svéd Kjellberg tizenhárommillió dollárral,
de a Forbes tízes listájának utolsó helyezettje is nem kevesebb mint tizenegy és fél millió dollárt videózik össze. Nem az a legjobb ebben a szakmában, aki a legjobban játszik, hanem aki a legjobb műsort köríti a videojáték bemutatása köré. A sikerhez többévnyi kemény munka szükséges, sokat kell dolgozni a követőtábor felépítéséért – állapítja meg a Business Insider, majd hozzáteszi, hogy amilyen nehéz felérni az online világ csúcsára, olyan könnyű onnan lepottyanni.
Számos videóson jelentkeztek már a kiégés jelei, többen belevágtak valami újba, de kísérleteiket nem fogadta jól a követőtáboruk, és elpártolt tőlük.
Egy youtubernek pedig a rémálma, ha a nézői inaktívak lesznek, a követőinek száma pedig csökkenni kezd.
A legjobban kereső játékvideós a huszonöt éves amerikai Preston Arsement, aki évi tizennégymillió dollárt keres
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.