A lap érdeklődésére a Lufthansa azt közölte, hogy a megemelkedett költségeket a hatékonyságjavulással és a jobb működési eredménnyel igyekszik ellensúlyozni. A cégcsoporthoz tartozó légitársaságok fedezeti ügyleteket kötnek a szükséges üzemanyagra, akár 24 hónapos időtávra. Legfrissebb előrejelzésük szerint ezzel együtt az idén mintegy 5,8 milliárd euró lesz a csoportszintű üzemanyagköltségük, 600 millió euróval több az előző évinél.
A hazai diszkont légitársaság, a Wizz Air is felkészült az olajár-növekedésből adódó kihívásra, és továbbra is alacsonyan tartja a viteldíjakat.
A cég a lapnak jelezte: az üzemanyag árának emelkedése a piac minden szereplőjét érinti, de a fiatal flottával, amely a leghatékonyabb Airbus A320 és A321 típusú gépekből áll, továbbra is a legalacsonyabban tarthatók a költségek.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslése szerint a Brent olaj hordónkénti ára hetven dollár lesz az idén, 27,5 százalékkal magasabb, mint 2017-ben, a kerozin ára emiatt 26 százalékkal, 84 dollárra emelkedik hordónként. A légitársaságoknál az üzemanyagra fordított összeg az összkiadások 24 százalékát teszi majd ki, míg korábban 21,4 százalékra becsülték ennek mértékét – írta a Magyar Hírlap.
A Wizz Air vezérigazgatója pozitív trendeket lát a légi közlekedésben, a társaság a költségek alacsonyan tartása mellett növekvő profitabilitásra számít – nyilatkozta lapunknak Váradi József.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.