Ez pedig világos üzenet volt a piacnak, hogy az önvezető autózás területén már a GM az első számú versenyző. A Softbank nagy nyitottságot mutat az új járműipari technológiák iránt, decemberben például 9,3 milliárd dollárt fektetett az Uber Technologies fuvarmegosztó társaságba.
A mostani befektetéssel a Vision Fund 19,6 százalékos tulajdonrészt szerez a Cruise-ban, 11,5 milliárd dollárra értékelve azt a céget, amelyért 2016-ban a GM fél- és egymilliárd dollár közötti összeget fizethetett. A pontos vételárat akkor nem közölték, de számos elemző az ablakon kidobott pénzként tekintett a befektetésre. Az viszont már most ismert, hogy ha az ügylet megkapja a szükséges hatósági engedélyeket, akkor a GM 1,1 milliárd dollárral stafírozza ki a Cruise-t.
A Softbank első lépésként 900 milliót fizet, a maradék 1,35 milliárdot pedig akkor, ha kereskedelmi forgalomba helyezhető járművet tud felmutatni a fejlesztő társaság.
Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója utalt arra, hogy a Vision Fund révén olyan partnerekkel is szorosra fűzhetik kapcsolatukat, mint az Uber, a délkelet-ázsiai Grab, a kínai Didi és az indiai Ola fuvarmegosztó vállalkozás. Az Uberrel más is szövetkezne, a vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi a napokban jelentette be, hogy tárgyalnak arról, miként lehetne a Waymo technológiáját az Uber autóin alkalmazni.
Az önvezető autózás másik nagyágyúja, a Google anyacégéhez, az Alphabethez tartozó Waymo nem aprózza el a dolgokat: a GM–Softbank-üzlet bejelentésének napján, csütörtökön adott le 62 ezer járműre szóló megrendelést a Fiat Chrysler Automobile-nak (FCA), hogy az év második felében Amerikában bevezetendő robotaxi-szolgáltatásához meglegyen a szükséges flotta. A Waymo régi partnere az FCA-nek, az önvezető technológiát például saját Chrysler Pacifica minivanflottája segítségével fejleszti. A Waymo márciusban a Jaguar Land Rover felé is nyitott, a cégtől 20 ezer járművet vesz, de azt nem részletezték, hogy milyen leosztásban – írja a Reuters.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.