Az ajánlatkérő a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), amely szolgáltatási keretmegállapodást kötött a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítésére. A mostani megbízás a teljes, tehát a mintegy 5 kilométeres szakaszt érinti.
A köznyelvben kisföldalattiként ismert metróvonal modernizálását még a 2007–13-as uniós finanszírozási ciklusban kezdte meg a BKK, amely több megvalósíthatósági tanulmányt is készíttetett a következő tíz év fővárosi kötött pályás fejlesztéseivel összefüggésben. Ezek egyike volt az M1-es rekonstrukciója és meghosszabbítása, amelynek kapcsán már környezetvédelmi és régészeti vizsgálatok is történtek.
Az infrastruktúra-fejlesztés tervei három ütemre osztották a beruházást.
A projekthez kapcsolódóan új járműveket is vásárolna a BKK: az elképzelések szerint a jövőben egyterű, nagyobb kapacitású és hosszabb szerelvények járnának a vonalon.
A Főmterv azt vállalta a közel 2,5 milliárd forintos összegért, hogy egyebek mellett tervet készít az állomások kapacitásnöveléséhez, a Deák téren a felszínt és az M1–M2–M3-as vonalakat is elérő lift kialakításához, az Oktogonon egy déli irányú, a Hősök terén pedig egy második kijárat megépítéséhez, valamint a legfontosabb állomások akadálymentesítéséhez.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.