A kabinet ajánlatkérőként a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóságot (KEF) jelölte meg, amely egy keretmegállapodásra szerződik. A TED tájékoztatása szerint részben európai uniós alapokból finanszírozzák a projektet.
A 9 milliárdos kiíráson a Porsche Hungaria Kft. és a Gablini Kft. győzött, előbbi 6,5 milliárd forintos, utóbbi 2,5 milliárdos részt nyert el. A kapcsolódó megállapodásokat júliusban és augusztus elején írták alá a felek. A Porsche Hungaria a Volkswagen-konszern hazai importőre, a Gablini pedig a Nissan, Hyundai, Peugeot márkák legnagyobb értékesítője itthon.
Van tapasztalatuk az elektromos flották terén, 2015-ben például 65 darab Nissan Leaf típusú autót szállítottak le a Green Taxi vállalatnak.
A TED vonatkozó szakaszában az olvasható, hogy a keretmegállapodás öt gépjármű-kategóriát érint. A pontos darabszámok nem szerepelnek, de a kormány alsó és középbesorolású személygépkocsikat, illetve egyterű és kisáruszállító haszongépjárműveket is rendelt. Az indoklás szerint a közbeszerzést „az elektromobilitás elterjedésének és továbbfejlesztésének gyors és hatékony ösztönzése érdekében” írták ki, illetve, hogy a KEF alá tartozó intézmények gyorsabban tudjanak elektromos gépjárműveket beszerezni.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.