BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beragadt bérletek: a bürokrácia felzabálja a kárpótlást

Akár másfél hónapba is beletelik, míg megkapják a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegyautomatái által benyelt pénzüket a pórul járt utasok.

„Fordulóponthoz ért a beragadt bérletem ügye, a BKK több mint egy héttel a bejelentésem után értesített, hogy továbbították a problémámat a bankomhoz” – tudatta a VG.hu-val egyik olvasónk. Levele szerint a BKK Zrt. a telefonos ügyfélszolgálatán február 28-án tett bejelentésére hivatkozva arról tájékoztatták, hogy az üggyel kapcsolatban vizsgálatot folytattak.

Ennek során megállapítottuk, hogy a B62 számú TVM automatából megvásárolni kívánt díjterméket – 1 darab havi Budapest-bérletet természetes személyek részére 9500 forint értékben – nem kapta meg, a bankkártyás vásárlás alkalmával a számla terhelése megtörtént, ezért visszatérítési igényét jogosnak találtuk

– áll az olvasónknak küldött levélben.

Korábban megírtuk már a BKK válaszai alapján, hogy a jegy- és bérletértékesítő automaták informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, így a közlekedési vállalat munkatársai a lehető leghamarabb értesülnek azok esetleges hibájáról és azonnal megteszik a hibaelhárításhoz szükséges intézkedéseket.

A jogosnak bizonyuló esetekben 30 napon belül visszatérítik az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.

Akár másfél hónapba is telhet, míg egy utas vissza kapja a pénzét
Fotó: Máthé Zoltán

Ez alapján tehát minden károsult örülhetne, hiszen a közlekedési vállalt az utas bankján keresztül kárpótoltja az anyagi hátrányt ért embereket. A probléma csupán az, hogy

az egy hónapos határidő akkor veszi kezdetét, ha a BKK felvette a bankkal a kapcsolatot.

És még akkor sem biztos, hogy a kiszabott időintervallumot tartani tudják, ahogyan ugyanis olvasónk csatolt levelében áll,

a banki adminisztráció átfutási ideje körülbelül 30 nap.

„Ez csak egy becsült határidő. Az okozott kellemetlenségért persze a BKK szíves elnézésemet kérte, és bíznak abban, hogy a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat szerzek szolgáltatásaik igénybevétele során” – írta az olvasó.

Egyre több helyen vehet jegyet, bérletet

A BKK jelenleg több mint 360 darab jegykiadó automatát üzemeltet, amellyel napjainkra megháromszorozódott az értékesítési pontok száma. Ezek a készülékek hatszor több kártyás fizetési lehetőséget teremtenek, a jegykiadó automatákat ráadásul szívesen használják az ügyfelek, napjainkban a hálózat bonyolítja a BKK teljes forgalmának több mint 50 százalékát. A BKK korábbi tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.