„Fordulóponthoz ért a beragadt bérletem ügye, a BKK több mint egy héttel a bejelentésem után értesített, hogy továbbították a problémámat a bankomhoz” – tudatta a VG.hu-val egyik olvasónk. Levele szerint a BKK Zrt. a telefonos ügyfélszolgálatán február 28-án tett bejelentésére hivatkozva arról tájékoztatták, hogy az üggyel kapcsolatban vizsgálatot folytattak.
Ennek során megállapítottuk, hogy a B62 számú TVM automatából megvásárolni kívánt díjterméket – 1 darab havi Budapest-bérletet természetes személyek részére 9500 forint értékben – nem kapta meg, a bankkártyás vásárlás alkalmával a számla terhelése megtörtént, ezért visszatérítési igényét jogosnak találtuk
– áll az olvasónknak küldött levélben.
Korábban megírtuk már a BKK válaszai alapján, hogy a jegy- és bérletértékesítő automaták informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, így a közlekedési vállalat munkatársai a lehető leghamarabb értesülnek azok esetleges hibájáról és azonnal megteszik a hibaelhárításhoz szükséges intézkedéseket.
A jogosnak bizonyuló esetekben 30 napon belül visszatérítik az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.
Ez alapján tehát minden károsult örülhetne, hiszen a közlekedési vállalt az utas bankján keresztül kárpótoltja az anyagi hátrányt ért embereket. A probléma csupán az, hogy
az egy hónapos határidő akkor veszi kezdetét, ha a BKK felvette a bankkal a kapcsolatot.
És még akkor sem biztos, hogy a kiszabott időintervallumot tartani tudják, ahogyan ugyanis olvasónk csatolt levelében áll,
a banki adminisztráció átfutási ideje körülbelül 30 nap.
„Ez csak egy becsült határidő. Az okozott kellemetlenségért persze a BKK szíves elnézésemet kérte, és bíznak abban, hogy a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat szerzek szolgáltatásaik igénybevétele során” – írta az olvasó.
A BKK jelenleg több mint 360 darab jegykiadó automatát üzemeltet, amellyel napjainkra megháromszorozódott az értékesítési pontok száma. Ezek a készülékek hatszor több kártyás fizetési lehetőséget teremtenek, a jegykiadó automatákat ráadásul szívesen használják az ügyfelek, napjainkban a hálózat bonyolítja a BKK teljes forgalmának több mint 50 százalékát. A BKK korábbi tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.