Révész Máriusz elmondta, hogy a források eddig is rendelkezésre álltak, ugyanakkor a Balaton-kör, a Budapest–Balaton és a Budapest–Rajka közötti biciklis útszakasz megvalósulása valóban elhúzódik. Ennek okát a közbeszerzések lassú lebonyolításában, a hosszú engedélyezési folyamatokban, az érintett földterületek kisajátításának bonyolultságában és főleg a Balaton menti területeken a helyi önkormányzatokkal való egyeztetések nehézkességében jelölte meg. De a környezetvédelmi hatástanulmány beszerzése is egy évbe telt – emelte ki.
Révész Máriusz szerint nem igazak azok az állítások, amelyek szerint a szóban forgó nyomvonalakon tulajdonképpen csak útburkolati jelek felfestésével, közlekedési táblák kihelyezésével oldanák meg a kerékpárút kialakítását. A projekt részleteiről nem kívánt nyilatkozni, abban ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mint az érintett közbeszerzések lebonyolítója kompetens. (A céget megkerestük, későbbre ígértek tájékoztatást.) „Jövő nyárra mind a Balatonnál, mind pedig a fővárost a tóval összekötő útvonalon érezhetők lesznek már a fejlesztések” – ígérte a kormánybiztos.
A napokban a G7 gazdasági portál írt arról, hogy bár felmerült, idén mégsem készül el Budapest–Balaton bringás infrastruktúra. Bár most is el lehet tekerni a tóig, az út döntő részét azonban a 7-es főúton járműforgalom mellett kell megtenni, vagy alacsonyabb rendű utakon, ami jelentősen megnöveli a távolságot.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.