BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb fejlesztések a vasúti szállításban

Az evopro Innovation Kft. és a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. „Önkalibráló kerékterhelésmérő hálózat kutatása vasúti járműdiagnosztikai szolgáltatás kialakítására” című közös projektje 261.663.780 forint vissza nem térítendő támogatást kapott a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból.

A kis-, közép-, és nagyvállalatok kutatásfejlesztési tevékenységének támogatása nyújtott pályázati támogatás két évre szól, 2019.01.01-én kezdődött és 2020.12.31-ig tart.

A támogatási összeg a következőképpen oszlik meg:

  • az evopro Innovation Kft. 182.236.550 forint, míg
  • a MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság 79.427.230 forint pályázati forrásban részesül.
  • A projekt célkitűzése egy olyan országos vasúti járműdiagnosztikai adatszolgáltatás létrehozása, amelyet a vasúti teher- és személyszállítás üzleti szereplői vehetnek igénybe az általuk üzemeltetett járművek állapotának követésére és megelőző karbantartás optimális tervezéséhez.

    A szolgáltatás a Magyarországon harminc helyszínen telepített önkalibráló, hitelesített dinamikus kerékterhelés-mérő rendszer mérési adatainak integrált adatközpontjára épül. A projekt kutatási célkitűzése, hogy mérlegként működhessen a jelenleg harminc darab telepített dinamikus tengelyterhelő rendszer, annak érdekében, hogy a vasúti szerelvényeket lassú, dinamikus

    haladás közben is hitelesítetten lehessen lemérlegelni.

    További cél a mérlegek automatikus kalibrálhatóságának kidolgozása és annak pontos definiálása, hogy milyen értéktől számít balesetveszélyesnek, kockázatosnak egy vasúti szerelvényen lévő rakomány terhelésértékének egyenlőtlen elosztása.

    A túlsúllyal, egyenlőtlen súlyelosztással közlekedő vasúti kocsik ugyanis nem csak a sínekben okoznak kárt, de veszélyeztetik a közlekedés biztonságát. Megfogalmazott végcél a kerékhibák mérésére vonatkozó határértékek baleseti kockázatokon alapuló meghatározása is. Ez azt jelenti, hogy a projekt végén a szakemberek mérőszámok alapján pontos képet kapnak a szerelvények üzemi állapotáról, baleseti kockázatokról, szükséges megelőző intézkedésekről.

    A projekt ideje alatt az evopro Innovation Kft. mérnökei és a MÁV Zrt. szakemberei a kerék és a tengelyterhelés mérési adatok járműdiagnosztikai összefüggéseit is feltárják, kutatják.

  • A projekt azonosítója: 2018-1.1.2-KFI-2018-00148
  • A szerződő azonosító: 2018-1.1.2-KFI-2018-00148
  • A projektidőszak: 2019.01.01.-2020.12.31.
  • Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.