A kis-, közép-, és nagyvállalatok kutatásfejlesztési tevékenységének támogatása nyújtott pályázati támogatás két évre szól, 2019.01.01-én kezdődött és 2020.12.31-ig tart.
A támogatási összeg a következőképpen oszlik meg:
A projekt célkitűzése egy olyan országos vasúti járműdiagnosztikai adatszolgáltatás létrehozása, amelyet a vasúti teher- és személyszállítás üzleti szereplői vehetnek igénybe az általuk üzemeltetett járművek állapotának követésére és megelőző karbantartás optimális tervezéséhez.
A szolgáltatás a Magyarországon harminc helyszínen telepített önkalibráló, hitelesített dinamikus kerékterhelés-mérő rendszer mérési adatainak integrált adatközpontjára épül. A projekt kutatási célkitűzése, hogy mérlegként működhessen a jelenleg harminc darab telepített dinamikus tengelyterhelő rendszer, annak érdekében, hogy a vasúti szerelvényeket lassú, dinamikus
haladás közben is hitelesítetten lehessen lemérlegelni.
További cél a mérlegek automatikus kalibrálhatóságának kidolgozása és annak pontos definiálása, hogy milyen értéktől számít balesetveszélyesnek, kockázatosnak egy vasúti szerelvényen lévő rakomány terhelésértékének egyenlőtlen elosztása.
A túlsúllyal, egyenlőtlen súlyelosztással közlekedő vasúti kocsik ugyanis nem csak a sínekben okoznak kárt, de veszélyeztetik a közlekedés biztonságát. Megfogalmazott végcél a kerékhibák mérésére vonatkozó határértékek baleseti kockázatokon alapuló meghatározása is. Ez azt jelenti, hogy a projekt végén a szakemberek mérőszámok alapján pontos képet kapnak a szerelvények üzemi állapotáról, baleseti kockázatokról, szükséges megelőző intézkedésekről.
A projekt ideje alatt az evopro Innovation Kft. mérnökei és a MÁV Zrt. szakemberei a kerék és a tengelyterhelés mérési adatok járműdiagnosztikai összefüggéseit is feltárják, kutatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.