A megállapodás lényege, hogy az állam 3 milliárd euró értékben biztosít hitelt és hitelgaranciát a légitársaságnak, emellett 5,7 milliárd euró értékben tőkét emel a társaságban, és 300 millió euróért új kibocsátású részvényeket vásárol. Ezekért cserébe az állam 20 százalékos tulajdonrészt szerez a vállalatban, amely 25 százalék plusz egy szavazatra emelhető, ha valamelyik versenytárs megpróbálná felvásárolni a céget.
Cserébe a Deutsche Lufthansa AG 500 millió eurós költségcsökkentő programot indított, amelyről a légiutaskísérőket képviselő UFO szakszervezettel már megállapodtak, Németország második legnagyobb érdekképviseletével, a Verdivel még zajlanak az egyeztetések. Emellett a cég leállítja az osztalékfizetést, és csökkenti a felsővezetők bérét is.
A csütörtök délben kezdődött rendkívüli közgyűlés nyilvános szekciójában a szavazás előtt Karl-Ludvig Klay, a felügyelőbizottság elnöke azt hangsúlyozta, ezzel a megállapodással nem oldódik meg a Lufthansa helyzete, mindössze időt nyernek arra, hogy átalakítsák a társaságot, és ne kelljen napokon belül fizetésképtelenséget jelenteni.
Carsten Spohr elnök-vezérigazgató azt hangsúlyozta, hogy
a cég kedvező adósbesorolása ellenére alig 1,6 milliárd euró tőkéhez jutottak volna, ezért nem volt más választásuk, mint az államhoz fordulni, különben kifutnak a készpénzből.
Hozzátette: az állami szerepvállalás csak ideiglenes, amint a Lufthansa visszafizette a csendes tőkeként érkező 5,7 milliárd eurót, az állam kiszáll a vállalatból.
A szavazás eredménye szerda estig kétséges volt, mert a legnagyobb magánbefektető, a müncheni nagyvállalkozó Heinz-Hermann Thiele közölte: fenntartásai vannak az állami szerepvállalás miatt. Mivel a szavazásra a részvényesek alig 39 százaléka jelentkezett, kétharmados többség kellett az elfogadáshoz, amely veszélybe kerül Hein-Hermann Thiele visszakozása miatt.
Szerda délután a Lufthansa közölte, vészforgatókönyvet állított össze, amelynek lényege, hogy az állam két lépcsőben jut hozzá a Lufthansa 20 százalékához, és így nem kell a részvényesek jóváhagyása. Nem sokkal később Thiele a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak nyilatkozva azt mondta, támogatni fogja a javaslatot.
Korábban az Európai Bizottsággal, mint az unió versenyjogi szervével is megállapodtak a támogatásról,
így azt csütörtöki közlése szerint a bizottság jóváhagyta. Cserébe a Lufthansának több müncheni és frankfurti leszállási jogáról le kellett mondania és azokat a versenytársak között kellett szétosztani.
Ezzel kapcsolatban csütörtökön Michael O'Leary, a versenytárs Ryanair vezérigazgatója a közösségi médiában közölte: tökéletes példája ez annak, amikor egy uniós ország semmibe veszi az uniós szabályozást és megsérti a versenyjogot, ezért a társaság az Európai Unió Bíróságán támadja meg a bizottság határozatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.