BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Wizz-pontból vett jegy után nincs bónusz

A Wizz Air csalásokra hivatkozva a saját lojális ügyfeleit bünteti azzal, hogy Wizz-pontokból vett repülőjegyeknél nem ír jóvá 120 százalékot a törölt járatok esetében.

A Wizz Air – amely az útvonalhálózata nagy részét már újranyitotta a koronavírus-járványhoz kapcsolódó korlátozások első feloldása óta – a meghirdetett útvonalakon viszonylag gyakran módosítja a menetrendet, de igen nagy számban törli azokat a járatokat is, amelyekre előzetesen elfogadott foglalásokat. Ez részben érthető, hiszen olyan országokból vagy országokba utazók körében csappan meg az utazási kedv, ahol a fogadó vagy épp a küldő ország hatóságai karanténintézkedéseket vezetnek be. A légitársaságoknak természetesen érzékeny veszteség, ha vissza kell téríteniük az ügyfelek által befizetett díjakat, épp ezért a Wizz azt ajánlja fel, hogy a törölt járatok után a díj 120 százalékát írja jóvá, ha az ügyfél nem kéri vissza az összeget, hanem a következő időszakban repülőjegyre vagy szolgáltatás vásárlására fordítható Wizz-pontokra váltja.

Az Okosutas portál fedezte fel, hogy a közelmúltban a Wizz Air módosította szolgáltatási szabályzatát, és a törölt vagy módosított járatok esetében a felkínált 120 százalékos Wizz-pontos visszatérítés csak azoknak jár, akik a jegyüket bankkártyával vagy átutalással fizették, de azoknak nem, akik a jegy árát eleve Wizz-pontokkal egyenlítették ki.

Fotó: Veres Viktor / VG archív

A Világgazdaság kérdésére a Wizznél megerősítették, hogy júliustól így járnak el. Azzal érveltek, hogy a légitársaságnak több tízezer eurós kárt okozott, hogy egyes utasok tudatosan visszaéltek a lehetőséggel, és a pontokból vett utakból extra visszatérítést kértek. Arra a válasz nem tér ki: honnan tudhattak az utasok a légitársaság döntéséről, hogy bizonyos járatokat nem indít el.

A válaszból úgy tűnik, hogy az élelmesek olyan destinációkra tippelhettek, ahol az adott államok által bevezetett korlátozó intézkedések megakadályozták, hogy a Wizz Air elindítsa meghirdetett járatát.

Önmagában kérdéseket vet fel az, ha visszaéléseket felfedezve egy társaság nem a visszaélőkkel szemben lép fel, hanem minden fogyasztóját bünteti – kommentálta a lépést lapunknak Siklósi Máté fogyasztóvédelmi szakértő.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.