Miután a Budapest Airport Zrt. (BUD) az elmúlt időszakban számos költségcsökkentő intézkedést vezetett be, a következő hónapokban kizárólag a repülőtér biztonságos üzemeltetése miatt szükséges kiadásokra fog költeni – közölte a társaság a Világgazdaság megkeresésére. Lapunk a szeptember elsején életbe lépett magyarországi határzárnak a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre gyakorolt várható hatásairól kérdezte a komplexum üzemeltetőjét. A BUD arról is tájékoztatott, hogy a 2020-as, még a koronavírus-járvány előtt készült üzleti terve sem az utasszám, sem pedig a pénzügyi mutatók terén nem fog teljesülni.
A vállalat március óta, amióta elkezdett leállni a légi közlekedés, szinte minden bevételétől elesett, ami az idei pénzügyi eredményekre is jelentős hatással lesz
– emelték ki.
Mint közismert, a pandémia drasztikusan sújtja a turizmust, és ezzel párhuzamosan a légi közlekedési szektort. Ferihegyen a forgalom áprilisban zuhant a mélypontjára. Ezt követően a reptér látogatottsága lassú emelkedésnek indult, és augusztusban az utasszám elérte a 390 ezret. Csakhogy ennek az adatnak az összevetése a tavalyi hasonló hónap statisztikájával még mindig drámai összeomlást jelez: a 2019-es nyár utolsó hónapjában 1,6 millió induló és érkező utast regisztráltak.
A mostani beutazási korlátozások várhatóan hasonlóképpen fogják befolyásolni az utasforgalmat, mint március közepe és június között
– prognosztizált a BUD. Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a Wizz Air és a Ryanair már bejelentette járattörléseit a következő időszakra, a többi légitársaság pedig a napokban dönt a menetrend újratervezéséről, illetve a meghirdetett járataik visszavonásáról.
A légitársaságokkal folytatott megbeszélések alapján úgy látjuk, a következő napokban nagyszámú járattörlést fognak bejelenteni, várhatóan a hét második felére kialakul az a végleges menetrend, amely a rendelet érvényességéig elérhető lesz Budapestről
– számolt be a fejleményekről az üzemeltető cég. Úgy vélik, főképp a nagy európai csomópontokba – például Londonba, Berlinbe, Párizsba – továbbra is indulnak majd repülőgépek, hogy a szigorításokról szóló rendelet által engedélyezett üzleti utasforgalmat ki tudják szolgálni a légitársaságok. A V4-es országokra vonatkozó mentesség kapcsán a BUD úgy értékelt, hogy ez nem befolyásolja különösebben a repülőtéri forgalmat, mert Szlovákiából, Csehországból és Lengyelországból a légi forgalomnál jóval jelentősebb az autós forgalom.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.