2020-ban megvalósult Eger és Sopron gyorsforgalmi bekötése, új szakaszok szolgálják a kényelmesebb és biztonságosabb eljutást Békéscsabára és Zalaegerszegre is – összegezte az idei eredményeket az Innovációs és Technológiai Minisztérium hétfőn.
Idéntől Pest megyében már végig járható az M4, az autósok az út országhatárhoz közeli szakaszának átadásával a második sztrádakapcsolatot használhatják Románia, Erdély felé.
Kiemelt közlekedéspolitikai cél a megyei jogú városok közúti elérhetőségének fejlesztése
– áll a közleményben.
Az M25 déli szektorát nyáron helyezték forgalomba, ezzel az M3-tól egészen Egerig vezet az autóút. Az M85 Csorna utáni folytatását decemberben vehették birtokba az autósok, így Sopron négysávos bekötése is megvalósult.
Az M44 Békéscsabáig elérő szakasza a közelmúltban nyílt meg a közlekedők előtt.
A szintén hazai forrásból tavaly megépült folytatással együtt a főváros és Viharsarok között 25 perccel csökkent a menetidő. A Lakitelek-Tiszakürt szakaszon is dolgozik már a kivitelező. 2020-ban fejeződött be az M76 Zalaegerszeghez és M7-hez közeli négysávos szakaszainak építése. A közbülső elemek előkészítése vagy kivitelezése folyamatban van.
Két ütemben adták át az M4 Pest megyei részét az M0 körgyűrűtől Cegléden át Abonyig. Az autóút másik vége, a Berettyóújfalutól Nagykereki, országhatárig tartó szakasz is idén készült el. Az M35 meghosszabbításával együtt a magyarországi oldalon teljessé vált a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi kapcsolat. Az M43 után így már egy második irányban is eljuthatunk sztrádán Erdélybe, Romániába. Az M4 hiányzó köztes szakaszai kivitelezés vagy előkészítés alatt állnak.
A Monostori híd a magyar-szlovák határon teremtett új átkelési lehetőséget a Dunán, tehermentesítve Komárom és Révkomárom belvárosait.
A hídépítés egyben a jövő építése is, és a járványtól függetlenül az országoknak működniük kell – mondta a miniszterelnök a komáromi Duna-híd átadásán.
Négysávosra bővültek főúti szakaszok is: az 54-es kecskeméti bevezetője és a 471-es Debrecentől Hajdúsámsonig. Az elmúlt évtizedben elvégzett közútfejlesztésekkel a 2010-ben még 1300 kilométer alatti gyorsforgalmi hálózat összes hossza 1700 kilométer közelébe nőtt. Az idén befejezett projektek is jelentősen előmozdították azt a stratégiai célt, hogy
az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út.
2016-ban ez az elvárás a városok, falvak fele, a lakosok közel háromnegyede esetében teljesült. 2020 végére már a települések kétharmadán élő 8,4 millió ember, a teljes népesség 86 százaléka jut el legfeljebb fél óra alatt a gyorsforgalmi vagy kiemelt főúti hálózatig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.