„A Siemens Vectron járművek üzembe állítása óta a teljes flotta üzemkészsége minden évben 99 százalék feletti, ami még a korszerű járműveknél is kiemelkedő” – idézi a GYSEV Zrt. közleménye a vasúttársaság gépészeti igazgatóját annak apropóján, hogy az idén öt éve, hogy e modellek vontatják a GYSEV szerelvényeit. Varga András a magas rendelkezésre állás háttereként rámutatott, hogy a Siemens konzorciummal történt megállapodás alapján a járművek megelőző és javító karbantartását a magyar társaság maga végzi a soproni műhelyében.
Varga András a járművek megbízhatóságát kiemelkedőnek nevezte, mert évente csak egy-két alkalommal válnak üzemképtelenné műszaki hiba miatt, 1,7 millió járműkilométer megtétele mellett. A mozdonyokat a GYSEV a távolsági személyszállításban (InterCity) és a teherfuvarozásban is használja.
A vasúttársaság 2017-ben vásárolta első 9 Siemens Vectron villamos mozdonyát, azóta a két újabbat szerzett be. A GYSEV-es Vectronok eddig 8,5 millió kilométert tettek meg.
A 2017-ben beszerzett flotta három három áramnemű és hat két áramnemű mozdonyból állt, amelyek azóta is rendületlenül száguldanak több ország vasúti pályáin. 2018-ban két járművet átalakítottak hibrid mozdonnyá. Ez azt jelenti, hogy a járművekben a villamos motor mellett dízelsegédhajtás is rendelkezésre áll.
A 90 tonnás, majdnem 19 méter hosszú, robusztus mozdonyok 160 km/h-s sebességre képesek. A Vectronokat elsősorban a nemzetközi árufuvarozásban használja a GYSEV-csoport: például gyakran Németországban, Szlovéniában vagy Romániában. A hazai InterCity-forgalomban elsősorban a Sopron–Budapest, illetve Szombathely–Budapest között találkozhat a zöld-sárga mozdonyokkal az utazóközönség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.