Ismét kiírja az intercity (IC) vonatok vásárlására vonatkozó közbeszerzési eljárását a GYSEV Zrt., mert az előző kísérlete befuccsolt: az októberi feltételes kiírásra csak egy cég jelentkezett, de a közbeszerzési eljárás legalább két ajánlat esetén lehetett volna eredményes.
A vasúttársaság célja a közleménye szerint továbbra is változatlan: a motorvonatok beszerzésével szeretné jelentősen javítani a távolsági vasúti közlekedés színvonalát Szombathely és Budapest, illetve Sopron és Budapest között. Az új, feltételes közbeszerzési eljárásában 9 IC motorvonat megvásárlása szerepel, opcióként pedig további 4 szerelvényé. A 9 új jármű használatba vételével a nemzetközi IC-k kivételével az összes Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest közötti IC-járaton modern, villamos motorvonatok szállíthatnák az utazókat. A társaság terveiről nemrég Kövesdi Szilárd vezérigazgató nyilatkozott a Világgazdaságnak.
A vállalat néhány napja azt is bejelentette, hogy árufuvarozó leányvállalata, a A GYSEV Cargo Zrt. üzemelteti majd a Debrecen-Macs Ipari Park intermodális konténerterminálját, amelynek a vagyonkezelője a GYSEV Zrt. lesz. A nyílt hozzáférésű létesítmény az ipari park vasútállomásán alakítják majd ki, a fejlesztéspolitikai szempontból kiemelt jelentőségű beruházásról kormányhatározatban döntöttek. A GYSEV Cargo részt vett a logisztikai központ és terminál végső kialakításának megtervezésében, valamint az üzemeltetési koncepciójának kidolgozásában.
A GYSEV Cargo 2011-ben jött létre, azóta a hazai és a nemzetközi vasúti árufuvarozási és logisztikai piac aktív szereplője. A vállalat üzemelteti a soproni Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ területén működő konténerterminált, illetve jelen van az európai vasúti árufuvarozás vérkeringésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.