A Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) az idén a tavalyinál 10 ezer tonnával több élelmiszeripari és egészségügyi szén-dioxid gázt juttat el egyeskocsi-fuvarozással belföldi célállomásokra és exportra a Linde Gáz Magyarország Zrt. megbízásából. Az ország egyik vezető gázipari vállalata az éves fuvarozási volumen 30 százalékának közútról vasútra tereléséhez további 30 vasúti tartálykocsit szerzett be.
A szén-dioxid gáz a gyógyszeripar, a kórházi sürgősségi ellátás, valamint az üdítőital-gyártás és a kertészetek fontos alapanyaga, szállítása pedig csak szigorú biztonsági előírások teljesítése mellett lehetséges – részletezi a vasútvállalat közleménye. A gáz természetes forrása a Linde répcelaki telephelye, ahonnan az RCH szerelvényei a budapesti, az északkelet-magyarországi és a külföldi üzemekhez, felhasználókhoz juttatják el. A Linde aktív szereplője a hidrogén mint üzemanyag piacának is, erről a Világgazdaság a közelmúltban számolt be.
Az említett egyeskocsi-fuvarozás nagyfokú szervezettséget, kiterjedt eszközrendszert és tapasztalt szakemberek közreműködését igényli.
Az RCH a tartálykocsik Répcelakról Sajószentpéterre történő eljuttatásához például három különböző rendező pályaudvaron többszöri tolatási és különböző gyorstehervonatokba rendezési műveleteket hajt végre.
Ez munka-, idő-, energia- és tolató-, valamint vontatóeszköz-igényes tevékenység. A három napig tartó, több mint 350 kilométeres utat késedelem nélkül, ütemesen kell teljesíteni a termék technológiai követelményei miatt. Az összetett szállítás azért is szükséges, mert a fogadó állomásokon a nagyobb mennyiségű gáz lefejtésének műszaki feltételei nem állnak rendelkezésre. A szén-dioxid gáz vasúti fuvarozása biztonsági szempontok szerint is előnyös, hiszen a kötött pálya eleve kizár számos közlekedési kockázatot. A megbízás kapcsán Körös Norbert, az RCH vezérigazgatója a társaság közleményében hangsúlyozza, hogy az RCH az állami hozzájárulásra és rugalmas szállítási megoldásaira építve olyan fuvarozási feltételeket dolgozott ki a Lindének, amely megkönnyítette számára, hogy döntsön forgalma nagyobb mértékű vasútra tereléséről.
A nélkülözhetetlen, bár költséges vasúti technológia fenntartását állami támogatás teszi lehetővé. A feladathoz a magyar kormány öt éven át évi 6,4 milliárd forint támogatást biztosít. A forrás részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő többletkiadásokat – írja a Rail Cargo Hungaria.
A társaság az állami támogatás felhasználásával juttatja el további 700 hazai kis- és középvállalkozás áruját a rendeltetési helyére.
A gázok mellett a rönkfa, az ócskavas, a veszélyes áruk, a vegyipari, a papír- és cellulóz-, valamint az ásványolajipari termékek biztonságos fuvarozásában is nélkülözhetetlen ennek a vasútlogisztikai szolgáltatásnak a fenntartása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.